Consiliul de Administratie (CA) al Televiziunii Romane a aprobat schimbarea strategiei de programe a Societatii Romane de Televiziune (SRTv), prin diferentierea identitatii editoriale a canalelor publice.

Potrivit informatiilor postate pe site-ul Televiziunii Romane, Consiliul de Administratie al Societatii Romane de Televiziune a adoptat, pe 31 iulie, o hotarare prin care a aprobat "schimbarea strategiei de programe a SRTv, prin diferentierea identitatii editoriale a canalelor publice conform legii nr. 41/1994, prin modificarea grilelor cadru, cu respectarea tuturor prevederilor legale incidente". potrivit Mediafax.

"Comitetul Director va elabora noua strategie de programe a SRTv, care, insotita de calendarul implementarii si de analiza tehnico-economica, vor fi supuse spre aprobare in urmatoarea sedinta a Consiliului de Administratie", se mai spune in hotararea CA. De punerea in aplicare a hotararii raspunde Comitetul Director al TVR. Aceasta hotarare a CA poate deschide calea transformarii TVR 1 din televiziune generalista in televiziune de stiri.
Totusi, membrii CA au amanat, pe 31 iulie, luarea unei decizii in privinta transformarii TVR 1 in televiziune de stiri si au solicitat membrilor Comitetului Director al institutiei elaborarea unui studiu referitor la oportunitatea modificarii formatului acestui post, dupa cum au declarat la momentul respectiv, pentru MEDIAFAX, surse din SRTv.

SPUSTV, sindicatul reprezentativ din TVR, a declarat pe 30 iulie, intr-un comunicat remis MEDIAFAX, ca presedintele-director general al Televiziunii Romane, Stelian Tanase, vrea ca TVR 1 sa se transforme in televiziune de stiri, de la 1 septembrie, insa Comitetul Director s-a opus acestei initiative.
"Conducerea SPUSTV sustine pozitia membrilor Comitetului Director al SRTV, care s-au opus initiativei de a transforma TVR 1 (ce are profil generalist, n.r.) intr-un canal de nisa - post de stiri de la 1 septembrie - si de a face din TVR 2 un amestec de emisiuni de pe mai multe canale.

Speram ca cei care au dat dovada de profesionalism sa continue sa ia decizii, nu la comanda vreunui presedinte - director general, ci de fiecare data sa o faca in scopul cresterii audientei si importantei TVR si in interesul angajatilor ei", spunea principalul sindicat din Societatea Romana de Televiziune. Contactat pe 30 iulie, Stelian Tanase, care este atat membru al Comitetului Director, cat si al Consiliului de Administratie, a sustinut initial ca aceasta informatie "este falsa", precizand totusi ca exista o discutie mai veche in SRTv privind definirea mai clara a principalelor doua televiziuni din portofoliul SRTv - TVR 1 de TVR 2. "Este o discutie veche, in sensul in care s-a discutat daca TVR 1 si TVR 2 sa capete personalitate distincta sau sa fie tot asa, la fel. Si maine, la Consiliul de Administratie, pentru ca nu se poate face o schimbare de strategie editoriala decat cu aprobarea CA, se va discuta, pe langa alte puncte, si acest punct", a declarat Stelian Tanase.

Intrebat daca membrii Comitetului Director, din care face parte si el, au respins propunerea de transformare a TVR 1 in televiziune de stiri, Stelian Tanase a raspuns: "Nu s-a respins nimic. Se discuta in Consiliul de Administratie, pentru ca numai Consiliul de Administratie poate sa decida schimbarea strategiei TVR. Nu ai voie ca director sau Comitet Director sa faci aceasta schimbare. Deci trebuie automat sa mearga in Consiliul de Administratie". Pe de alta parte, intrebat daca el personal crede ca TVR 1 ar trebui sa fie centrata pe zona de stiri, Stelian Tanase a spus ca nu crede asta. "La Realitatea, unde eram, eu faceam documentare", a spus acesta.

Intrebat care este propunerea facuta de el in privinta TVR 1 si TVR 2, Tanase a spus ca nu a propus nimic. "Sedinta (Comitetului Director, n.r.) a fost condusa de Cristian Zgabercea, nu de Stelian Tanase", a spus Tanase. In cele din urma, Stelian Tanase a recunoscut ca exista o propunere ca TVR 1 sa se transforme intr-o televiziune de "News & Current Affairs", iar TVR 2 sa functioneze ca televiziune generalista. "Canalul 1 sa se transforme intr-un news and current affairs - asta e un format de la BBC - si al doilea ca sa fie un canal generalist. Dar aceasta discutie a fost propusa in TVR de acum sase luni de doamna Irina Radu (directorul de programe al TVR, n.r.), nu de Stelian Tanase. Eu mi-am insusit-o, ca sa zic asa, iar noi o discutam de sase luni tot timpul", a mai spus Stelian Tanase.

Discutia privind diferentierea profilului TVR 1 de cel al TVR 2 vine dupa ce, in urma cu aproximativ doua saptamani, Stelian Tanase a cerut sefilor de departamente din TVR sa faca propuneri pentru desfiintarea unor posturi, actiune pe care SPUSTV, sindicatul reprezentativ din TVR, o considera "profund ilegala si imorala". Situatia in TVR a fost in ultimele saptamani foarte tensionata, ca urmare a unei decizii a Comitetului Director al institutiei, din care face parte si Stelian Tanase, de reducere a timpului de lucru al salariatilor si, implicit, a castigurilor lor salariale cu 20%. Dupa aceasta decizie, salariati ai TVR au intrat in greva japoneza si au protestat in mod repetat in curtea Televiziunii Romane din Bucuresti, dar si in studiourile teritoriale ale televiziunii. Pe 25 iunie, insa, Consiliul de Administratie al TVR, din componenta caruia face parte si Stelian Tanase, a respins planul de reducere a timpului de lucru al salariatilor de la 8 la 6 ore si a castigurilor lor salariale cu 20%, dupa cum au declarat la momentul respectiv, pentru MEDIAFAX, surse din Televiziunea Romana.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri