La inceputul acestui an, Winterberry Group a dat publicitatii rezultatele unui sondaj despre programmatic buying, care a dezvaluit ca marketingul bazat pe date si informatii va creste cu 17,1% in acest an, ajungand la fabuloasa cifra de 20,6 miliarde de dolari in venituri, informeaza AdAge.

Programmatic buying-ul, adica achizitiile automatizate, in timp real, de spatiu publicitar online, a patruns in fiecare platforma media, iar marketerii observa acest lucru. In 2013, ei au cheltuit 3,36 miliarde de dolari pe acest tip de achizitii de publicitate intr-un mod programat - si eMarketer estimeaza ca aceste cheltuieli vor ajunge la 8,5 miliarde de dolari in urmatorii trei ani, potrivit VentureBeat.

De fapt, in 2013, aproape 50% dintre bugetele de marketing au fost alocate cheltuielilor pentru cumpararea automata de reclame si se asteapta ca aceasta tendinta sa ajunga la 87% din bugetele de marketing pana in 2017. Pana in 2020, analistii estimeaza ca 95% dintre toate cumparaturile de continut digital sa fie realizat in mod programat. Dar, pentru a maximiza performanta unei reclame prin eforturi programate, marketerii trebuie sa inteleaga tehnologia care evolueaza si cum sa isi construiasca o formula castigatoare.

Ce inseamna programmatic buying

Programmatic buying reprezinta automatizarea achizitiilor media prin intermediul platformelor digitale. Este o maniera mult mai eficienta de a livra acelasi continut care este deja livrat de catre marketerii de branding. Acest sistem optimizeaza in mod automat plasamentul reclamelor si vinde inventarul la un pret la care advertiserii ar fi dispusi sa il plateasca. Totusi, ca orice noua tehnologie, programaticul vine cu propriul set de provocari. Pentru agentii si directorii de marketing, cele mai importante trei cerinte pentru reclamele programate includ calitatea inventarului, transparenta procesului si a tehnologiei utilizate pentru a plasa acele reclame.

Citeste si Programmatic buying: viitorul s-a intamplat deja

Sursa foto: Shutterstock.com/ Proiect de publicitate

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri