Zenith Optimedia, parte a agentiei de publicitate Publicis, si-a redus asteptarile inclusiv pentru piata de publicitate de anul urmator, la 5,3% , iar pentru 2016, la 5,9%, cu previziuni mai slabe in Europa Centrala si de Est, America de Nord si Orientul Mijlociu.

“Conflictul din Ucraina a creat o ruptura pe piata de publicitate, in timp ce Rusia a avut de suferit”, conform Zenith.

Cele mai mari grupuri de marketing, precum WPP condus Martin Sorrell, Omnicom si Publicis, au oferit cresteri ale vanzarilor corelate cu produsul intern brut la nivel global. Acestia se asteapta sa beneficieze in urma cresterilor din 2014, deoarece Statele Unite - cea mai mare piata de reclame, urmata de Japonia si China - au tendinte sa creasca in materie de scadere a somajului la nivel national.

Zenith a declarat ca valoarea consumului de media va fi de 523 de miliarde de dolari la final acestui an. Actiunile Publicis au cazut cu 14% in acest an din cauza cresterii destul de slabe a vanzarilor, mai ales din cauza ratarii fuziunii cu Omnicom, care a scazut, de asemenea, pe bursa cu 5%. Actiunile WPP au scazut cu 7% in acest an.

Sursa foto: Shutterstock.com/Marketing Logo