Se asteapta ca pana la sfarsitul acestui an, totalul investitiilor din media sa ajunga la suma de 394 milioane de dolari. Mobile-ul devine segmentul de publicitate cu cel mai mare progres. Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica , cat si de introducerea unor noi formate, ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.

Cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale). “Preconizam ca la sfarsitul anului viitor va ajunge la 6 - 6.5% din publicitatea online, pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica. TV-ul ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (64%), urmat de digital cu 14% si outdoor cu 10%”, conform Zenith.

Citeste si:

La nivel de macro categorii, Produsele Alimentare (16%), Medicamentele & Produsele pentru sanatate (14%), FMCG - non alimentare (12%) si Retail-ul (10.1%)acopera jumatate din totalul investitiilor media.

La nivel global, digitalul contribuie la cresterea cu 5 - 6% a consumului de publicitate Dezvoltarea accelarata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5.3% in 2014, de la 3.9% in 2013. Investitiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari in cursul acestui an.

Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17.1% in acest an). Noua tehnologie aduce o imbunatatire a mai multor arii din sfera publicitatii online. Formate de publicitate imbunatatite fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator. In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei.
Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15.8% intre 2014 si 2016 fata de 12.3% intre 2010 si 2013).

Sursa foto: Shutterstock: Advertising