Ca atare, daca ne ghidam dupa invataturile lui Kotler, potrivit caruia marketingul reprezinta arta de a crea si satisface cererea intr-un mod profitabil, trebuie sa tinem cont de maria sa, piata. Si mai ales de adaptarea ei la noile media si la transformarile aparute in nevoile si preferintele consumatorilor.

Este extrem de important sa adaptam vechile tehnici de marketing cu noile platforme digitale construind in acelasi timp un proces de educare a pietei prin conectarea marketingului digital la comportamentul si noile cerinte ale consumatorilor. Nu in ultimul rand trebuie tinut cont de preferintele cumparatorilor si comportamentul acestora in momentul ce preceda procesul de cumparare (pre-shopper marketing). Cele mai recente studii de specialitate releva cresterea duratei alocate de consumatori planificarii sesiunii saptamanale de shopping, anterior vizitei din magazin si nu doar in mediul offline, ci si in cel online. Nimic mai potrivit pentru a vedea rezultate imediate, pentru a le putea masura si pentru a va ajuta vanzarile.

Cu toate acestea, cu aparitia noilor canale de diseminare a informatiei si de atragere a atentiei consumatorului, suntem in continuare adeptii cuceriii clientului in-store. Utilizam new media pentru a stabili un traseu si pentru a inclina balanta in favoarea brandului nostru, insa actul propriu-zis de fermecare si castigare a consumatorului se petrece la raft.

Atat companiile de mari dimensiuni ce practica un marketing profesionist, cu implicatii financiare mari, cat si firmele mici, fara bugete dedicate promovarii, ce practica un marketing spontan, intuitiv, imediat si simplu, toate folosesc metode speciale prin care induc dorinte si trebuinte si atrag spre consum potentiali clienti nehotarati.

Citeste si:

Totodata, educarea pietei are o dubla valenta. Lucrand in mare parte cu tineri la inceput de drum, avem sansa de a-i ajuta sa se descopere pe ei insisi, sa-si dezvolte abilitati practice si sa aplice ceea ce isi insusesc in timpul studiilor. Si prin intermediul resurselor umane cu care lucram avem sansa de a schimba mentalitati, de a educa piata in spiritul progresului sustinut si al unei evolutii reale. Prin intermediul lor si a tehnicilor utilizate, avem posibilitatea de a gasi acei clienti ce ne impartasesc viziunea si investesc intr-un viitor propice dezvoltarii.

De ce field marketingul e diferit de divizia sau agentia clasica de BTL? Pentru ca dincolo de tacticile clasice de marketing, FM, inspirat probabil din Churchill, sporeste nevoia de a trai mai bine. El propune o "locuinta mai confortabila, o haina mai frumoasa, o masa mai buna"
El propune nu doar satisfacerea nevoilor clientului, ci pozitionarea lui in centrul preocuparilor organizatiilor, iar fericirea lui, tinta principala a acestora.

Asadar, field marketingul nu se ocupa doar de sporirea vanzarilor, promovarea unui brand ori extragerea unor date importante pentru industrie legate de consumatori. FM ofera mai mult de atat, ofera experienta si umanizeaza branduri, stie sa creeze si sa spuna povesti. Si nu in ultimul rand, creeaza relatii de lunga durata – intre consumator si produs, intre consumator si brand, comunitati de consumatori, branduri ce lucreaza impreuna pentru atingerea unor scopuri nobile.

Field Marketingul iti permite sa preiei controlul modului in care brandul tau este prezentat de retaileri si de a intelege cum devine consumatorul captivat/atras de el. De obicei FM masoara activitatea la punctul de cumparare, astfel incat tot mai multe influente asupra brandului pot fi intelese in termeni reali de vanzari. Pe scurt, FM utilizeaza resursele umane potrivite si extrage datele encesare astfel incat sa ofere posesorilor brandului insight-uri valoroase si un return of investment vor clar exemplificat.

Sursa foto: Concept business/Shutterstock.com