Cu 7 milioane de locuri de munca si cu venituri de peste 500 de miliarde de euro, industriile culturale si creative joaca un rol esential in redresarea Europei, fiind al treilea mare angajator, arata un studiu EY.

Cu un venit anual de 535,9 miliarde de euro si peste 7 milioane de angajati, dintre care 19,1% sunt persoane sub 30 de ani, industria culturala si creativa se plaseaza in top trei angajatori din Europa, imediat dupa constructii si serviciile din alimentatie si bauturi.

"Conform studiului nostru, industriile culturale si creative asigura in Uniunea Europeana un numar de locuri de munca de 2,5 ori mai mare decat producatorii auto, iar sectorul artelor vizuale angajeaza mai multi oameni decat industria telecomunicatiilor", a declarat Bogdan Ion, country managing partner EY Romania.

Studiul a analizat 11 piete culturale si creative europene: carti; ziare si reviste; muzica; arte interpretative, arte vizuale; televiziune; film; radio; jocuri video; arhitectura si publicitate. Cele mai mari trei domenii de activitate in 2012 au fost artele vizuale (127 miliarde de euro), publicitatea (93 miliarde de euro) si televiziunea (90 miliarde euro), care au generat mai mult de jumatate din veniturile industriilor culturale si creative. Editurile - de ziare, reviste si carti - in acelasi timp au generat un venit total de 107 miliarde de euro.

Prezenta digitala

Studiul arata ca 70% din timpul pe care utilizatorii il petrec in medie pe o tableta este dedicat consumului de bunuri culturale. Intre 2001 si 2011, veniturile provenite de pe piata digitala au generat venituri suplimentare de peste 30 de miliarde de euro in toate sectoarele culturale.

Astfel, pentru muzica inregistrata, avansul digitalului a insemnat o crestere a vanzarilor de 109% intre 2009 si 2013. Pentru carti, dezvoltarea de noi servicii, cum ar fi cartile digitale, a generat o crestere anuala de 12% a veniturilor online pentru publicitate.

Pe masura ce dispozitivele mobile devin tot mai performante si usor de utilizat, europenii isi schimba comportamentul de consum si inclusiv modul in care acceseaza informatiile din mass-media si pe cele culturale. Peste 50 milioane de europeni acceseaza mediul online de pe tablete, iar 68% detin un telefon mobil cu acces la Internet, fata de 46% din 2010. Mai mult, jocurile ocupa primele locuri in topul celor mai profitabile aplicatii descarcate din magazinele de aplicatii mobile. Cartile sunt elementele cele mai cumparate online: 35% dintre cumparatorii din mediul online au achizitionat carti folosind acest mediu.

Pe de alta parte, unul din trei turisti aleg o destinatie de calatorie in functie de atractiile culturale din zona vizata. Doar in Franta, turismul cultural a generat venituri de 18 miliarde de euro in 2011, reprezentand 35% din optiunile de consum turistic.

Sursa foto: Economie, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri