Serban Alexandrescu, Managing Partner al Headvertising, a vorbit despre importanta cresterii calitatii publicitatii, joi, la conferinta "The Future of TV Advertising", organizata de agentia de presa Mediafax, Gandul.info si Discovery Networks joi, la hotelul Radisson din Bucuresti, conform Mediafax.

El a facut referire la faptul ca, potrivit unui studiu pan-regional Discovery Networks despre impactul si viitorul publicitatii TV, furnizorii de continut TV trebuie sa gaseasca un echilibru intre ce isi doresc consumatorii si ce este util pentru branduri. Acest aspect este cu atat mai important cu cat raportul arata ca 70% dintre consumatori isi amintesc cel mult cinci reclame intr-o zi. Cel mai scazut procent la nivelul regiunii s-a inregistrat in Cehia si Polonia, unde 40% dintre respondenti isi pot aminti o singura reclama la finalul unei zile.

Efect de remanenta scazut

"Problema principala pe care o vad eu este ca, intr-un fel sau altul, oricat de rau ar fi TV-ul, el cumva isi face treaba. Si oricat de buna ar fi publicitatea, cred ca ea mai degraba nu-si face treaba in momentul de fata sau cel putin nu la standardele pe care le astept eu. Cifra care m-a ingrozit pe mine e cea de 5 reclame pe care le tin minte intr-o singura zi (consumatorii, n.r.), desi aparent sunt 17.000 de posibile mesaje (comerciale, in medie, pe zi, n.r.). Nu ca ar fi posibil sa tii minte 17.000, dar cred ca totusi cifra de 5 este extraordinar de scazuta", a spus Serban Alexandrescu.

El a mai spus ca, in general, daca intrebi un om de ce cumpara un produs sau un serviciu, acesta va spune ca i-a fost recomandat de prieteni, de rude s.a.m.d. "De obicei, prin TV injectezi cumva intr-un fel sau altul o campanie, un brand, in popor. Or pentru asta vedem ca rolul lui e fantastic de mic (...) Eu cred ca el (TV-ul, n.r.) subperformeaza ingrozitor din punctul meu de vedere. Cred ca ar putea sa fie mult mai bine. Cred ca momentan industria publicitatii are asa un fel de comportament de nas: «eu am venit la nunta, eu dau banul, acuma tre' sa mai fiu si misto si inteligent si destept si sa spun bancuri?» (...). Si din cauza asta cred ca nu ne luam in serios rolul de calitate (...) E o industrie pornita extensiv, deci nu intensiv. Ea si-a facut banii si si-i face in continuare vanzand media, intermediind vanzare de media, nu neaparat vanzand creatie sau creatie buna sau creatie foarte foarte buna", a mai spus Serban Alexandrescu.

Imbunatatirea calitatii spoturilor

De asemenea, Serban Alexandrescu considera ca ar trebui ca reclamele din calupul publicitar difuzat la TV sa fie chiar mai bune decat continutul emisiunii TV in timpul careia care sunt transmise. "Cred ca ar trebui sa fie mult mai usor sa faci un program de 30 de secunde (de publicitate, n.r.) decat un program de o ora de emisiune (...) Dar aici se casca o prapastie ingrozitoare intre calitatea continutului din ora de program si calitatea continutului de publicitate (...) E nevoie de o schimbare fundamentala, ca sa avem retinute mai mult de 5 reclame pe zi din cele 17.000 difuzate intr-o zi (...) Cred ca e foarte foarte mult loc de crescut aici", a spus Serban Alexandrescu.

Citeste si:

El a precizat ca ii displace inclusiv gruparea reclamelor in "calupul de publicitate". "Mi se pare un comportament de inferioritate al calupului de publicitate. Hai cu totii, nu conteaza ca sunt 30 de reclame la un loc, nu conteaza ca suntem slabi si neinteresanti", a spus Alexandrescu, precizand ca ar fi necesara spargerea calupului de publicitate pentru ca el sa fie interesant, insa in acest sens ar trebui modificari inclusiv de natura legislativa. Potrivit lui Serban Alexandrescu, "consumul de publicitate la bucata s-a mutat cumva pe online".

Alexandrescu a mai spus ca, pe vremuri, era asumat faptul ca in timpul calupului de publicitate telespectatorul se putea duce "pana la toaleta" sau "sa isi scoata ceva din frigider". "Acum e si mai nasol de atat", a spus Alexandrescu, precizand ca telespectatorii au acum la indemana telefonul mobil si pot sa il acceseze imediat cand vad ca reclamele de la televizor sunt neinteresante. "Ar trebui sa fim mult mult mai inteligenti si mai captivanti (in realizarea reclamelor TV, n.r.), avand in vedere ca suntem la un click distanta de uitare. Toata lumea, cand are un minutel liber, intra sa vada ce se mai intampla pe Facebook-ul lui (...)", a mai spus Serban Alexandrescu.