Nepoata lui Charlie Chaplin, Laura Chaplin, isi inregistreaza numele ca marca in Elvetia si la nivel comunitar pe o durata de 10 ani, pentru a se folosi de avantajele economice generate de notorietatea numelui Chaplin.

Inregistrarea marcii se va face la Oficiul de Armonizare a Pietei Interne (OHIM) si la Institutul Federal pentru Proprietate Intelectuala din Elvetia. Marca Laura Chaplin va proteja sase clase care acopera, printre altele, domeniul bijuteriilor, ceasurilor, parfumurilor, hainelor si creatiilor artistice. Asta inseamna ca oricine va dori sa foloseasca numele Laura Chaplin in una din aceste industrii, indiferent de context, va avea nevoie de o licenta de utilizare.

Decizia unei persoane de a inregistra un cuvant, un nume sau un logo ca marca are la baza, in 80% din cazuri, o idee de business.

"O persoana decide sa isi inregistreze numele pornind de la doua ipoteze: are o idee de business chiar de la data inregistrarii sau se gandeste sa intreprinda ceva pe viitor. In materie de marci stim cu totii ca notorietatea este extrem de importanta din punct de vedere economic. In cazul de fata, numele de familie Chaplin se bucura de notorietate la nivel international, ceea ce face ca orice asociere intre un produs de lux cu brandul Chaplin sa trezeasca interesul consumatorilor", a precizat Paul Cosmovici (foto), specialist in proprietate intelectuala, fondator si CEO al casei de avocatura Cosmovici Intellectual Property, care se ocupa de inregistrarea marcii Laura Chaplin.

Odata inregistrata, o marca elvetiana sau comunitara are o durata de protectie de 10 ani cu posibilitatea reinnoirii ulterioare (tot pe o perioada de 10 ani) contra cost. De regula, o marca este inregistrata pe anumite categorii de bunuri si servicii (clar precizate) pentru care este si protejata.

"Sa luam ca exemplu marca Laura Chaplin care protejeaza bijuterii, ceasuri sau parfumuri. Daca o alta persoana va dori sa o inregistreze pentru cu totul alte produse, teoretic, nu va exista nicio problema pentru ca titularii nu concureaza pe aceeasi piata. Cu toate acestea, avand in vedere ca marca include numele unei persoane, va avea nevoie de acordul ei in prelabil", explica Paul Cosmovici, consultant in proprietate intelectuala.

Pentru denumirea de Charlie Chaplin, bunicul Laurei Chaplin, exista 27 de marci inregistrate, cea mai veche dintre ele datand din 1987.

Despre Cosmovici Intellectual Property

Paul Cosmovici a obtinut un LL.M. la Columbia University si este membru in barourile din Bucuresti, New York, Geneva si Paris. Este consilier european pentru marci si desene, fiind consultantul oficial al Casei Regale din Romania si un promotor al excelentei in domeniul proprietatii intelectuale.

Cosmovici Intellectual Property este o firma elvetiana specializata in proprietate intelectuala internationala. Cu sedii in Elvetia (Geneva) si in Romania (Bucuresti), firma este activa in mai mult de 50 de piete, in special in Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Germania, Elvetia si China.

Cosmovici Intellectual Property ofera consultanta si servicii juridice in materie de marci, desene industriale, brevete, know-how, idei si strategii de business, copyright, software si tehnologie, francize, licente, nume de domenii, contrafacere, competitie neloiala, protejarea datelor cu caracter personal.

Sursa foto: Actor in rolul lui Charlie Chaplin/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri