Contactarea clientilor prin promovari online sau prin reclame imprimate se poate transforma intr-o activitate relativ fara chip. In schimb, participarea la o expozitie si prezentarea produselor oferite in persoana, direct publicului tinta, iti permite sa adaugi personalitate si iti ofera posibilitatea de a te distinge fata de majoritate si fata de business-urile similare din online.

Vanzarea este principalul motiv pentru care ar trebui sa participi. Scurtarea procesului de vanzare de la cateva saptamani poate chiar luni la doar doua, trei zile este un argument solid dar nu si singurul. In cadrul evenimentelor de profil, vizitatorii cauta produse noi pe care le compara si testeaza inainte de a le cumpara, oferindu-ti sansa de a prezenta calitatile produsului tau. Un alt aspect de luat in seama este consolidarea imaginii brand-ului tau. Prezenta in topul industriei va creste increderea consumatorilor in produsele companiei iar o imagine puternica a companiei va inspira intotdeauna incredere. Pentru cei ce presteaza servicii, o expozitie aduce oportunitatea de a-ti prezenta portofoliul, experienta dobandita si posibilitatea de a discuta cu potentialii clienti fata in fata.

Alegerea evenimentului

Expozitiile aduna organizatiile, companiile si oamenii ce au un interes comun si vor sa il dezvolte sub un singur acoperis; gaseste clientul tau ideal si gandeste-te ce expozitie ar vizita. Centrele expozitionale au programul deja stabilit cu luni si chiar ani inaintea evenimentelor si iti pot oferii toate detaliile necesare, inclusiv lista de participanti anuntati. Cercetarea de piata poate fi facuta cu mai multa acuratete pentru ca toti jucatorii importanti sunt langa tine si ai oportunitatea sa-i cunosti si chiar sa legi aliante cu unii dintre ei. Expozitiile mari vor atrage intotdeauna firme mari iar tu decizi daca este spre folosul tau sau nu. Reprezentantii publicatiilor din domeniu sunt si ei prezenti si vor cauta subiecte fierbinti; fii deschis si incearca sa construiesti o relatie cu ei.

Cei ce vor sa isi extinda afacerea gasesc expozitiile regionale ca fiind locul ideal de a incepe. Poti testa produsul si impactul acestuia asupra clientilor inainte de a investi sume mai mari. Feedback-ul este instant si este oferit de persoane ce au un real interes fata de ce oferi.

Obiective

E posibil ca ai deja multe dar incearca sa nu exagerezi. In cadrul evenimentelor aglomerate s-ar putea ca socoteala de acasa sa nu se potriveasca cu cea din … targ. Incearca sa stabilesti din timp ce vrei sa obtii din participarea la eveniment pentru a putea calcula ulterior randamentul investitiilor efectuate. Este foarte important ca amenajarea spatiului tau expozitional si personalul sa reflecte obiectivele propuse. Asigura-te ca sunt cunoscute deplin de toti cei care vor participa!

Locatie, locatie, locatie

Cu cat rezervi spatiul expozitional mai repede cu atat vei avea mai multe optiuni din care sa alegi. Alternativ, poti opta pentru a astepta pana aproape de eveniment pentru a primi o oferta mai buna de la organizator dar aceasta tactica iti va limita optiunile pentru spatii disponibile. Locatiile favorabile sunt de obicei langa zonele unde vizitatorii se vor opri, cum ar fi locurile de asteptare, cafenele si chiar toalete. Spatiile de langa zonele de acces sunt tentante dar multi vizitatori vor trece pe langa ele, mai ales daca tocmai au intrat. Daca aveti posibilitatea, vizitati o expozitie anterioara celei la care veti participa pentru a observa comportamentul vizitatorilor si a va decide la o locatie preferabila. Nu va faceti griji daca veti fi vecin cu o companie mare, puteti profita de traficul ridicat ce il va aduce. Fiecare organizator sau locatie poate avea restrictii aferente (inaltime, greutate, etc.). Informati-va inainte de a rezerva spatiul!

De cat spatiu ai nevoie?

Spatiile destinate expozitiilor se inchiriaza in metri patrati iar unele pachete pot include mocheta, pazie cu numele firmei si un, doi sau trei pereti in functie de suprafata aleasa. Zonele deschise in toate patru laturile sunt denumite insule si de obicei sunt mai mari de 25 mp. In principiu, obiectivele si bugetul sunt influentatorii ce vor determina de cat spatiu ai nevoie. Poti considera 4,5 mp per persoana ca o regula generala. Adauga suprafata acoperita de utilajele sau mobilierul necesar.

Tipuri de standuri expozitionale

Din nou, in functie de buget si obiective, standurile expozitionale pot varia de la economic si orientat doar pe prezentarea produsului la complex si impunator. Avantajul standurilor economice este bineinteles pretul redus dar imaginea firmei va avea de suferit. Standurile expozitionale special concepute pentru o expozitie pot avea un impact vizual mare dar cu dezavantajul costurilor aditionale pentru transport, montaj si demontaj precum si posibilitatea de reutilizare mica. Standurile modulare sunt o solutie de mijloc, ele avand posibilitatea de a fi adaptate fiecarui spatiu. Standurile portabile faciliteaza transportul, reducand din costul de transport si pot fi montate fara echipa speciala.

Amenajarea standului expozitional

Proiectarea standurilor expozitionale este un domeniu de specialitate si este recomandat sa fie efectuata de o echipa cu experienta. Amplasarea, partitionarea, tema abordata si mesajul transmis potentialilor clienti trebuie sa corespunda obiectivelor stabilite. Asigura-te ca mesajul este simplu, usor de citit si transmite vizitatorilor cine esti, ce faci si beneficiile produsului ce il comercializezi in cateva secunde. Daca oferi materiale promotionale, ele trebuie sa fie intotdeauna la indemana, atat tie cat si potentialilor clienti. Foloseste sisteme expozitionale ce te vor ajuta fara a deveni o bariera intre tine si client.

Gata (de)montat

In functie de durata evenimentului, organizatorul va acorda expozantilor zile sau cateva ore pentru montajul si demontajul standului expozitional. Organizeaza activitatea de montaj/demontaj corespunzator pentru a nu depasi intervalul stabilit.