Cea de-a doua editie a Effie Romania, festivalul eficientei in publicitate, si-a desemnat cistigatorii. Marele premiu a mers anul acesta la NextCap, pentru campania Unde-s multi puterea creste la coniacul Unirea.

Prima nominalizare din concurs: categoria produse alimentare. Juriul a avut de ales intre sapte campanii, iar in finala au ajuns doar trei. Doua dintre acestea au luat aur. Este vorba de McCann Erickson, pentru Kandia Ciocolata cu dragoste si NextCap, cu a lor Fulga Ce vaca sint. Acesta a fost debutul luptei pentru Grand Effie, premiul care desemneaza agentia care a stiut sa combine cel mai bine toate disciplinele care creeaza un produs de marketing de succes: planificare, cercetare de piata, media si management creativ. Au urmat alte noua categorii, in care fiecare din cele doua agentii a mai cistigat cite doua premii: McCann pentru Dorna Esti mai aproape de natura si Sprite Fiare pentru fiara din tine, iar NextCap pentru coniacul Unirea: Unde-s multi puterea creste si FHM A masculine Magazine.

La final, NextCap cu a lor campanie pentru coniacul Unirea a fost desemnata cistigatoarea de anul acesta a premiului cel mare Grand Effie. Agentia a fost astfel singura din concurs care s-a inscris cu trei campanii si a cistigat patru premii, toate fiind de aur. Printre agentiile care au plecat cu mai multe premii acasa s-a aflat si Leo Burnett, care a strins cinci trofee: unul de aur pentru Teletech Star Wars, doua de argint pentru Bonux Tanti Maria si muzeul Grigore Antipa Greu de uitat si doua de bronz pentru Prigat Nectar Slow Drink si Academia Catavencu Smarter Readers. De asemenea, aur au mai luat Gavrila si Asociatii pentru Zapp Grupuri si Ogilvy&Mather pentru Zapp High Speed Internet Campaign. Marea cistigatoare de anul trecut a fost McCann Erickson, pentru campania la Fanta Shokata.

49 de campanii in lupta pentru aur

Pentru Grand Effie de anul acesta s-au intrecut 20 de agentii si 49 de campanii, care au rulat in perioada ianuarie-decembrie 2004 pe cel putin un suport mass-media. Pentru a putea participa la concurs, agentiile trebuiau sa aiba obiective clare si sa dovedeasca ca au indeplinit sau chiar au depasit aceste obiective. Agentiile au avut de ales intre 12 categorii, in finala insa au fost reprezentanti doar pentru zece. La categoria retail nu s-a prezentat nimeni, iar la sectiunea servicii financiare, singura campanie inscrisa Citifinancial Usor de intrebat, usor de obtinut, realizata de Lowe&Partners, nu a trecut de prima etapa a concursului. Inscrierile s-au facut pe baza formularelor numite si brief-uri de eficienta, care includ categoria, situatia pietei, obiectivele de marketing si de publicitate, targetul, strategia de creatie si de media, bugetul media precum si dovada rezultatelor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri