Astfel, cel mai mare numar de mentiuni in presa centrala, radio si TV l-a inregistrat clinica Regina Maria cu 23% din totalul mentiunilor, urmata de MedLife cu 21% si Polisano cu 18%. Locurile urmatoare au fost ocupate de Sanador (12,1%), Medicover (8,0%), Medsana (6,5%), Gral (6,4%), Euromedic (1,7%), Synevo (1,5%), Romgermed (0,9%), Anima (0,7%) si Romar (0,4%). Mediafax Monitorizare a realizat pe parcursul a 14 luni (ianuarie 2014 – februarie 2015) o ampla analiza privind prezenta in media a principalelor retele private de sanatate din Romania (Regina Maria, MedLife, Polisano, Sanador, Medicover, Medsana, Gral, Euromedic, Synevo, Romgermed, Anima si Romar). Referitor la clinicile private din Romania au fost inregistrate 1.271 mentiuni pe baza monitorizarii a 150 publicatii centrale impreuna cu suplimente acestora, jurnalele de stiri a 8 posturi de radio si jurnalele 13 posturi TV. Au fost inregistrate 1.036 mentiuni in presa centrala, 188 la posturile TV si 47 la posturile de radio, arata Mediafax.

Numai in presa centrala, dintre cele 1.036 mentiuni referitoare la clinicile private, 237 sunt in legatura cu Regina Maria, 218 se refera la MedLife, 140 la Sanador si 130 la Polisano. Aceste patru clinici private acopera 70% din comunicarea pe acest subiect, restul de 30 de procente fiind impartite intre ceilalti opt competitori. Pe parcursul celor 14 luni de monitorizare 97 de publicatii au fost preocupate de clinicile private, dar 72% din continutul referitor la acestea a fost generat de 15 publicatii. Intre cele 15 publicatii preocupate de clinicile private distributia mentiunilor este urmatoarea: Ziarul Financiar (46% dintre mentiuni), Business Magazin (7%), Mami (7%), Click - Sanatate (6%), Forbes Romania (6%), Femeia (4%), Click (4%), Curierul National (3%), Ziarul Financiar - supliment (3%), Femeia de Azi (3%), Capital (3%), Click pentru femei (2%), Libertatea (2%), Viata medicala (2%) si Evenimentul Zilei (2%).

Cele mai multe mentiuni, in publicatiile economice

Din punct de vedere al profilului publicatiei, 56% dintre mentiuni au aparut in publicatiile cu profil economic, 14% in cele de specialitate (sanatate&parenting), 11% in cele cu profil generalist-quality, 7% in publicatiile pentru femei, 6% in tabloide si 6% in publicatii cu alt profil. Aceste mentiuni au fost in cea mai mare masura stiri (41%), urmate de prezentari (16%), analize (10%), feature (8%), scrisori catre redactie (5%), interviu (4%), portret (4%), reportaj (3%), advertorial (2%), sinteza (2%), comentariu (1%), profil de firma (1%). MedLife a avut cea mai buna prezenta la radio, cu 40% din numarul aparitiilor, urmata de Gral cu 30% din aparitii, Polisano cu 26% si Sanador cu 4%.

In ceea ce priveste interesul posturilor radio privind subiectul analizat, ordinea este urmatoarea (in functie de numarul mentiunilor): Radio Bucuresti (47%), Europa FM (21%), RRA (13%), Radio Zu (11%), RFI (4%), Pro FM (2%) si Radio 21 (2%). Clinicile cele mai prezente in jurnalele TV au fost: Polisano (cu 46% din numarul mentiunilor), Regina Maria (cu 31%), MedLife (14%), Sanador (6%), Medicover (2%), Medsana (1%), Gral (1%), si Euromedic (1%). Din punct de vedere calitativ putem constata ca MedLife a beneficiat de cea mai mare favorabilitate in presa scrisa centrala si radio, iar in cadrul jurnalelor TV de cea mai mare favorabilitate a beneficiat Regina Maria.

Citeste si:

La polul opus, de cea mai mare defavorabilitate s-a "bucurat" Polisano in toate canalele media, pe fondul sinuciderii patronului grupului Ilie Vonica si anchetei in dosarul retetelor false in care a fost implicata sotia sa, Ioana Vonica, arestata si ulterior trimisa in judecata. Astfel, in presa scrisa centrala MedLife are 113 mentiuni favorabile, urmata de Regina Maria (83), Medicover (41), Sanador (41), Gral (40), Euromedic (9), Synevo (8), etc. Cele mai multe mentiuni negative (28) le-a inregistrat Polisano. La televiziune Regina Maria a avut 50 de referiri pozitive, iar Polisano 146 negative, in timp ce la radio MedLife 19 pozitive, iar Polisano 24 negative. Mediafax Monitorizare a calculat si vizibilitatea in presa scrisa si in televiziune pe baza unor indici, tinand cont de pozitionarea materialului in cadrul paginii, respectiv in cadrul emisiunii si apoi a realizat o analiza de imagine.

Astfel, favorabilitatea articolelor corelata cu vizibilitatea acestora a asigurat clinicilor MedLife, Regina Maria si Sanador o imagine pozitiva atat la televiziune, cat si in presa centrala (MedLife are o imagine mai buna in presa scrisa in timp ce la TV Regina Maria conduce din punct de vedere al imaginii). In cele 14 luni de monitorizare, valoarea spatiilor media alocate de catre presa centrala celor 12 clinici private a depasit 8.300.000 euro, MedLife beneficiind de cea mai mare parte din aceasta suma (27,52%) urmata de Regina Maria (22,8%) si Sanador (14%). Business Magazin, Forbes Romania si Ziarul Financiar, in ordine, au avut cele mai mari alocari din punct de vedere al distrubutiei costului echivalent spatiilor publicitare.