Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, joi, sa amendeze cu 200.000 de lei - amenda maxima posibila - Prima TV si cu cate 100.000 de lei televiziunile Antena 1 si Kanal D, pentru depasirea minutelor legale de publicitate, in perioada februarie - decembrie 2014.

CNA a analizat, in sedinta de joi, daca televiziunile Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, National TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, Romania TV si TVR 1 au respectat duratele legale ale insertiilor de publicitate, in perioada februarie - decembrie 2014. Consiliul a constatat in cazul televiziunilor Prima TV, Antena 1 si Kanal D depasiri foarte mari ale duratei legale de publicitate. Potrivit articolului 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului, "Proportia de spoturi publicitare televizate si spoturi de teleshopping dintr-un interval de o ora nu poate depasi 20%, respectiv 12 minute; in cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depasi 8 minute din timpul oricarei ore date", subliniaza Mediafax.

"Cele mai mari depasiri sunt la Prima TV - 14 ore (publicitate in plus, n.r.). Urmeaza Antena 1 si Kanal D, cu 6 ore aproximativ depasiri", a spus membrul CNA Monica Gubernat. Aceasta a propus aplicarea amenzii maxime posibile - 200.000 de lei - in cazul Prima TV si a unor amenzi de cate 100.000 de lei, in cazul Antena 1 si Kanal D. "Pe publicitate suntem monitorizati de Comisie (Comisia Europeana, n.r.), am fost la un pas de infringement", a spus Monica Gubernat.

De asemenea, CNA a decis sa someze public o serie de televiziuni care au avut depasiri ale duratei legale de publicitate de peste 5 minute, in perioada februarie-decembrie 2014. In sedinta CNA nu au fost enumerate explicit televiziunile care au primit somatie publica, insa, potrivit unei statistici a Departamentului de Monitorizare a Consiliului, acestea ar fi B1 TV (13 minute si 9 secunde), National TV (14 minute si 45 de secunde), Realitatea TV (9 minute si 5 secunde), Romania TV (17 minute si 44 de secunde) si TVR 1 (16 minute si 42 de secunde).
Deciziile de sanctionare au fost luate cu sase voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Dorina Rusu, Rasvan Popescu), in timp ce "impotriva" a votat Radu Calin Cristea. Totodata, noul membru al CNA Radu Herjeu a fost prezent in sala de sedinte la momentul votului, dar nu a votat nici "pentru", nici "impotriva". Motivul a fost acela ca Herjeu trebuie sa rezolve o serie de chestiuni "birocratice", pentru a-si putea prelua pe deplin mandatul de membru titular in Consiliu, in prezent acesta neavand drept de vot, dupa cum a spus Radu Calin Cristea, cel care a condus sedinta CNA de joi din postura de presedinte de sedinta.

Noni Mazilescu, reprezentantul Prima TV, a spus ca depasirea foarte mare a duratei legale a fost cauzata la Prima TV de o problema interna. "Am avut o problema serioasa in septembrie, cand au plecat doi colegi", a spus Mazilescu, precizand ca la Prima TV au venit doua angajate noi care nu stiau legislatia audiovizualului si au bagat toata publicitatea pe care au primit-o spre difuzare la televiziune.

Pe de alta parte, reprezentanta Antena 1, Mirela Bomboe, a spus ca depasirile acestei televiziuni trebuie privite "cu titlu de exceptie", intrucat s-au produs doar in trei luni ale anului trecut, respectiv in octombrie, noiembrie si decembrie. "Au fost niste disfunctionalitati la un anumit moment, plasarile de produse le-am incadrat ca publicitate (...) Ne-am dat seama destul de tarziu, dar si aceste momente au fost cuantificate ca publicitate", a spus Mirela Bomboe. La randul sau, reprezentantul Kanal D, Catalin Baleanu, a spus ca depasirile pe anumite intervale orare nu s-au produs cu regularitate, fiind o consecinta directa "a crizei de pe piata de publicitate" TV, preturile fiind scazute. De asemenea, Baleanu a spus ca televiziunea Kanal D a avut o conduita pozitiva si nu a mai primit sanctiuni in ultimii trei ani pentru depasirea duratei legale de publicitate. In plus, Catalin Baleanu a atras atentia membrilor CNA cu privire la situatia diferita intre un post care traieste exclusiv din publicitate si face mari investitii in programe de calitate, asa cum este Kanal D, si un post care traieste si din publicitate, dar si din venituri de la distribuitorii de cablu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri