"13 Shades of Romanian" va fi un documentar de 45 de minute, care isi propune sa prezinte intr-o maniera obiectiva si cinematografica povestile a 13 romani din Marea Britanie. Firul narativ, construit prin ochii unui jurnalist britanic specializat in turism, Richard Green, va dezvalui pe larg felul in care romanii traiesc, muncesc si se integreaza in societatea si cultura britanica, se arata pe site-ul indiegogo.com, o platforma care permite realizarea unor campanii de strangere de fonduri pentru diferite proiecte.

Echipa filmului este formata, printre altii, din Dragos Teglas (regizorul si editorul documentarului), Anda Teglas (producatoare si regizor), Ana Turcanu (story editor) si Cristian Spiridon (line producer). Campania de strangere de fonduri a inceput pe 1 martie si se va incheia pe 11 aprilie, iar pana in momentul transmiterii acestei stiri suma adunata este de aproape 8.000 de lire sterline (circa 11.000 de euro).

"13 Shades of Romanian" isi propune sa arate o imagine de ansamblu, obiectiva si completa a comunitatii romanesti din Marea Britanie, fara a pune accent pe cazuri izolate si stereotipuri, asa cum a ales sa o prezinte, de cele mai multe ori, presa britanica in ultimii ani. Filmul va avea o structura simpla, care va purta audienta dintr-o poveste in alta prin intermediul naratorului. Acesta va lua parte la multe dintre povestile prezentate. Fiecare personaj va fi prezentat in aproximativ 3 minute, in mediul in care traieste. Scopul principal al documentarului este de a promova o imagine de ansamblu a romanilor din Marea Britanie, intr-o maniera artistica si cinematografica.

Citeste si:

Titlul documentarului - "13 Shades of Romanian" - este o trimitere la filmul de succes "50 de umbre ale lui Grey/ 50 Shades of Grey". Totodata, 13 este un exemplu clasic de superstitie, iar imaginea romanilor din Marea Britanie a fost bazata de cele mai multe ori in ultimii ani pe cazuri izolate si generalizari nefondate, potrivit prezentarii documentarului de pe site-ul www.indiegogo.com.

13 Shades of Romanian Promo from This Is Insomnia on Vimeo.

Echipa filmului, care este formata din zece specialisti in film, media si comunicare, va lucra, timp de doua luni, la productia si postproductia documentarului. Suma de 12.000 de lire sterline, pe care echipa documentarului si-a propus sa o stranga prin intermediul Indiegogo, va acoperi necesitatile imediate de productie (14 zile de filmare, lumini, locatii, director de imagine si transport). Echipa filmului mai are nevoie de o suma de 9.478 de lire sterline, care urmeaza sa fie stransa din investitii private, parteneriate si colaborari independente.