Jeremy Clarkson a fost suspendat pe 10 martie de la carma emisiunii "Top Gear", dupa ce a fost acuzat ca l-ar fi lovit cu pumnul pe Oisin Tymon, un membru al echipei de productie. Totodata, BBC a anuntat la momentul respectiv ca a demarat o ancheta in legatura cu acest incident.

Potrivit publicatiei britanice The Telegraph, ancheta s-a incheiat, iar Jeremy Clarkson a fost gasit vinovat pentru faptul ca l-a atacat pe Oisin Tymon.

The Telegraph mai relateaza ca, in urma anchetei interne derulate de BBC, s-a ajuns la concluzia ca Jeremy Clarkson a fost implicat intr-o confruntare fizica cu respectivul producator, dupa aproximativ 20 de minute in care cei doi s-au certat.

Altercatia s-ar fi iscat dupa ce Jeremy Clarkson ar fi fost informat, dupa o zi de filmare, ca nu poate sa manance friptura cu cartofi prajiti din cauza ca bucataria hotelului in care era cazata echipa "Top Gear" era inchisa.

Ca urmare a acestei investigatii, care l-ar fi gasit vinovat pe Jeremy Clarkson, starul show-ului "Top Gear" ar urma sa fie demis de la BBC, miercuri, potrivit telegraph.co.uk.
Insa, contactati de publicatia britanica The Guardian, reprezentantii BBC au spus ca nu a fost luata inca o decizie finala in cazul lui Clarkson, care a fost suspendat in urma cu 15 zile. "Nu a fost luata nicio decizie. Cand vom avea un rezultat, il vom anunta", a spus un purtator de cuvant al BBC.
Jeremy Clarkson, in varsta de 54 de ani, este celebru pentru remarcile sale explicite si atitudinea acerba impotriva conceptului de "corectitudine politica".

Jeremy Clarkson, avertisment primit inca de anul trecut din partea BBC

Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, dupa ce a fost acuzat ca a folosit o expresie rasista in timp ce filma un episod din emisiunea "Top Gear". Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lunga de momente controversate - intens comentate si criticate - in care a fost implicat starul britanic.

Citeste si:

Dupa suspendarea lui Jeremy Clarkson, emisiunea "Top Gear" nu a mai fost difuzata de BBC, in Marea Britanie. La randul lor, Richard Hammond si James May, coprezentatori ai "Top Gear", au refuzat sa mai realizeze acest show fara Jeremy Clarkson. Totodata, o serie de show-uri live programate in Marea Britanie si care se desfasurau sub brandul "Top Gear" au fost anulate.

Intre timp, o petitie online impotriva suspendarii prezentatorului Jeremy Clarkson a fost semnata de aproximativ un milion de persoane. Vineri, un tanc pe care se afla o persoana imbracata in costumul lui The Stig, celebrul pilot profesionist al show-ului "Top Gear", a fost dus la sediul central al BBC din Londra de sustinatorii lui Jeremy Clarkson. Acolo, "The Stig" a depus o cutie cu cele un milion de semnaturi care sunt impotriva suspendarii lui Clarkson.

Pe de alta parte, radiodifuzorul public britanic ar putea avea pierderi estimate la 67 de milioane de lire sterline pe an daca va renunta definitiv la Jeremy Clarkson, dupa cum a relatat recent dailymail.co.uk.
"Top Gear" este unul dintre cele mai de succes programe ale radiodifuzorului public britanic si unul dintre cele mai vandute show-uri ale acestuia la nivel international.

BBC Worldwide, "bratul comercial" al corporatiei BBC, castiga o suma estimata la 50 de milioane de lire sterline pe an din vanzarea drepturilor de difuzare ale show-ului "Top Gear", la nivel international. Acest show este difuzat in 214 tari din lume (inclusiv in Romania, n.r.), potrivit dailymail.co.uk.

In plus, BBC Worldwide castiga milioane de lire sterline din revista Top Gear, care este editata de asemenea in mai multe tari din lume, dar si din show-uri live care folosesc brandul "Top Gear" si care sunt realizate atat in Marea Britanie, cat si in strainatate. Acestora li se adauga vanzarile de DVD-uri care folosesc de asemenea brandul "Top Gear".