Evolutia a fost determinata in special de proiecte nefinalizate in 2014, care au fost realizate anul acesta.

„Pentru noi, primul trimestru din 2015 a fost mai degraba o prelungire a ultimului trimestru din 2014, caracterizat printr-o explozie de proiecte. 2014 a fost un an in care am incercat sa implementam in patru luni ceea ce am propus clientilor timp de noua luni. Au ramas cateva proiecte pentru care nu a mai fost timp fizic de implementare in 2014 si impreuna cu clientii nostri am agreat sa le implementam in prima parte a lui 2015, ceea ce s-a si intamplat”, a explicat Eliza Rogalski (foto sus).

Compania are 22 de clienti permanenti si 11 pe baza de proiect. Printre clientii Rogalski Damaschin se numara Agricola Bacau, Bunge Prio, CEZ Romania, Cramele Halewood, Comisia Europeana, Draexlmaier, NIS Gazprom, Omega Pharma, Orkla Foods, Regina Maria si Sony.

Cele mai importante domenii in privinta veniturilor companiei sunt sectorul financiar – bancar (agentia are cinci clienti – banci si companii de asigurari), cel industrial (patru clienti din energie, constructii si productie auto) si domeniul social (ONG-uri si institutii europene active in zona de educatie si informare publica).

In primele luni ale anului agentia a castigat sase clienti, din care patru permanenti si doi pe baza de proiect. Companiile provin din domeniul industrial, financiar bancar, electrocasnice, farmaceutic si social.

Au cumparat agentia de la Dragos Grigoriu

In luna martie a acestui an, Eliza Rogalski (40 de ani) si Alina Damaschin (creative leader, 40 de ani), cei doi manageri care conduc agentia, au preluat compania de comunicare de la Dragos Grigoriu, Corina Grigoriu si Florina Varzariu, potrivit celor mai recente date de la Registrul Comertului.

Astfel, Eliza Rogalski Nicolae detine 54,1% din agentie, in timp ce Alina Damaschin (Alina Cristina Ciocirlan, foto jos) controleaza 45,9% .

Rogalski si Damaschin au semnat in 2013 un pact de optiune de cumparare prin care puteau prelua actiunile de la Dragos Grigoriu, Corina Grigoriu si Florina Varzariu, cu conditia indeplinirii unor criterii de performanta financiara. In urma cu doi ani, Eliza Rogalski estima ca actionariatul se va schimba, cel mai probabil, in 2016. La acel moment a avut loc si un rebranding, agentia fondata in 2007 schimbandu-si numele din Rogalski Grigoriu Public Relations in Rogalski Damaschin Public Relations.

Rogalski: schimbarile de actionariat, cel mai tarziu in 2016

Rogalski: schimbarile de actionariat, cel mai tarziu in 2016

"Preluarea a fost posibila pentru ca acum ne-am atins indicatorii asumati prin pactul din 2013. Desi aveam timp pana in 2016, preluarea a fost posibila cu un an mai devreme mai ales datorita performantelor financiare foarte bune din 2014, care au condus practic la atingerea acestor indicatori", a comentat Eliza Rogalski pentru wall-street.ro.

Citeste si:

Anterior preluarii, compania era detinuta in proportie de 60% de Dragos Grigoriu, fondatorul Tempo Creative Group, grup de comunicare din care face parte si Rogalski Grigoriu Public Relations. Restul actiunilor era impartit intre Corina Grigoriu (21,5%), Eliza Nicolae Rogalski (10%) si Florina Varzariu (8,5%).

2015, primul an previzibil pentru companiile de PR?

De asemenea, pentru 2015 managerul estimeaza a Rogalski Damaschin va ajunge la o cifra de afaceri de aproximativ un milion euro, cu un plus/minus de 15%.

„Schimbarile pe care le anticipam in pietele unde opereaza clientii nostri vor conduce la investitii importante in comunicare, cu impact direct asupra propriilor noastre rezultate. Sunt rezervata sa fac proiectii prea optimiste. Va fi inca un an intens, cum au fost mai toti anii din 2010 incoace, dar probabil, primul an previzibil dintr-un sir de trei ani instabili pentru businessul de PR”, mai spune Eliza Rogalski.

Anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri de circa 4,39 milioane de lei (0,98 milioane de euro), in crestere cu 7% fata de cifra de afaceri din 2013.

Managementul situatiilor de criza, un serviciu foarte bine platit

„2014 in mod surprinzator, a fost marcat de revirimentul evenimentelor in zona de consumer PR, urmate de proiecte de continut, iar tendinta va continua si in 2015. In zona de corporate PR, managementul comunicarii in situatii de criza si consultanta strategica au generat cele mai importante venituri ale agentiei. In 2014 am livrat nu mai putin de noua proiecte de pregatire pentru situatii de criza – de la manualul de criza si procedurile de comunicare interna si externa pana la simularea unor situatii de criza – si am gestionat in fiecare luna cel putin doua situatii cu potential de risc pentru reputatia companiilor clientilor nostri. A fost o activitate extrem de intensa si de bine recompensata, pe care o vom continua si in 2015”, explica managerul.

Agentia va miza pe dezvoltarea serviciilor. care au fost impartite in trei divizii: corporate PR (condus de Ana Jitarita), consumer PR (Dorian Ilie) si social media (Cristiana Andrei).

Un portofoliu schimbat in proportie de 95%

„In ceea ce priveste clientii, avand in vedere ca in ultimii doi ani, in urma procesului de rebranding, portofoliul nostru de clienti s-a schimbat in proportie de 95%, intentionam sa ne consolidam relatia cu noii nostri clienti si sa crestem organic, diversificandu-ne paleta de servicii pe care le pot primi de la noi”, afirma cofondatoarea companiei.

Rogalski Damaschin are 16 angajati, mai mult cu patru persoane fata de finalul anului trecut,

„Ne-am marit deja echipa de la 12 la finalul anului trecut, pentru a putea duce la bun sfarsit proiectele pe care ni le-am asumat in fata clientilor nostri. Anticipez ca pana la finalul anului vom mai angaja inca doi colegi, in functie de concretizarea unor proiecte discutate cu clientii nostri”, mai spune Eliza Rogalski.

Agentia este una dintre cele mai mari pe piata de relatii publice, un domeniu estimat la circa 30 de milioane. Printre cele mai importante nume in domeniu se numara McCann PR, Graffiti Public Relations, Nicola Porter Novelli, GMP PR si Oxygen PR.