„Parteneriatul cu Omnicom a fost cea mai buna decizie de business pe care am luat-o in cei zece ani de la fondarea The Group. Pentru ca sunt clienti internationali care ne invita la licitatii pentru ca ei lucreaza cu Omnicom si in alte tari. Parteneriatul aduce un potential de business, nu business in sine”, a explicat Nicola.

La inceputul anului 2012, The Group, holding lansat in 2005 de catre Mihaela Nicola, Zoltan Szigeti si Bogdan Nicola, a intrat in actionariatul OMD si PHD, agentii de media care faceau parte din OmnicomMediaGroup Romania, divizia locala de media a Omnicom.

“Acum trei ani OMD era pe locul 11 in functie de cifra de afaceri si mai avea doar trei clienti, iar un an mai tarziu ajunsese pe locul al treilea. Totul a fost posibil printr-o schimbare de management, deci de lider si a catorva oameni din echipa”.

Printre clientii din portofoliul OMD se numara PepsiCo, HTC Mobile, Renault Nissan, Mol Petroleum, Ariston, McDonald’s, Walmark si Barilla.

De asemenea, la finalul lui 2012 agentia de creatie Brandstalk a devenit DDB Romania, in urma afilierii la reteaua DDB Worldwide a Omnicom. Totodata, la inceputul lui 2013 grupul a lansat agentia de digital Tribal DDB Bucharest prin intrarea pe piata locala a retelei Tribal Worldwide.

Vor sa creasca cu 5-10% anul acesta

In prezent The Group este cel mai mare grup de comunicare de pe piata locala, cu peste 200 de clienti si in jur de 230 de angajati.

In 2014 grupul a avut o cifra de afaceri de circa 70 de milioane de euro, in jur de 70% din business fiind generat de agentiile de media buying, Media Investment, House of Media si OMD.

“Probabil anul acesta vom creste cu in jur de 5-10% avand in vedere ca piata a tot continuat sa scada. Acum este o piata stabila, dar, de obicei, la inceputul anului este mai mult entuziasm din partea clientilor. Adesea, insa, spre finalul anului entuziasmul clientilor si bugetele lor scad daca datele legate de consum nu sunt conform predictiilor noastre. De exemplu, scaderea TVA probabil va duce la o crestere a vanzarilor companiilor care sunt influentate de aceasta decizie. Deci, s-ar putea ca in trimestrul al treilea companiile sa hotareasca sa mareasca bugetele pentru ultimele luni ale anului".

Citeste si:

In prezent din portofoliul The Group fac parte noua companii: Media Investment, House of Media, Porter Novelli Romania, DDB Romania, Tribal, My Media, BT Production, FieldStar, Your Promo si Prometheus. Cea mai noua agentie este cea de programatic media, Prometheus, care a fost anuntata la jumatatea lunii trecute.

Prometheus poate forma o piata in care sa fie lider

Pentru lansarea acesteia s-a lucrat timp de un an si jumatate, iar investitia a fost de cateva sute de mii de euro. In prezent agentia are opt angajati care lucreaza cu parti din bugetele de digital ale tuturor clientilor Media Investment. Agentia Media Investment are in jur de 60-70 de clienti.

Mihaela Nicola nu a facut estimari in legatura cu cifra de afaceri si profitul Prometheus pentru anul acesta, dar a spus ca, probabil, agentia va deveni profitabila anul viitor avand in vedere investitia mare in lansarea acesteia.

„Pentru ca este o companie si nu doar o divizie, Prometheus poate sa contribuie mult mai mult la formarea unei piete. Totodata, pentru ca este primul jucator in acest domeniu in Romania este foarte probabil sa ajunga lider de piata”, afirma Nicola.

Ea mai spune ca deocamdata managementul nu are planuri pentru extindere, fie ca este vorba de achizitii sau lansari de companii. „Deocamdata nu ne gandim la o extindere. Dar, daca vedem un trend la nivel international, se poate ca peste sase luni sa fie altul raspunsul”", spune managerul.

Zoltan Szigeti: Un mediu care nu este proprice lansarii de companii in comunicare

De altfel, Zoltan Szigeti, presedintele The Group, afirma ca pentru a lansa o noua companie in domeniul comunicarii aceasta trebuie sa aduca cu adevarat ceva inovator.

„Acum este cu mult mai greu decat in 2005. Atunci era o alta efervescenta in piata. Era un domeniu care crestea cu 25-30%. In anii 2005-2008 a fost o piata fantastica, puteai sa te dezvolti pe nenumarate industrii. Avantul pe care l-a luat industria a fost unul foarte puternic. Era un mediu propice pentru lansarea de companii. Acum, daca nu vii cu o inovatie foarte puternica, un produs care sa serveasca foarte bine businessul clientului, nu are rost sa lansezi o companie . Trebuie sa ai un produs care sa inoveze cu adevarat”.

Premiera in comunicare: Emisiune filatelica pentru 10 ani de activitate The Group

Cu ocazia aniversarii a zece ani de la infiintarea holdingului, Romfilatelia a dedicat The Group o emisiune filatelica denumita "Excelenta in comunicare", aceasta fiind o premiera in domeniu

“Romfilatelia omagiaza, prin emisiunile sale, institutii simbol, personalitati ale Romaniei si companii care au un rol important in economia romaneasca. Un timbru reprezinta, prin sine, un instrument de comunicare, condensand sensuri si mesaje in imagini-simbol. Timbrul acestei emisiuni evoca, pe de o parte, evolutia comunicarii de-a lungul vremii, prezentand metaforic progresul “de la tablite la tableta” si celebreaza, pe de alta parte, excelenta in comunicare la aniversarea The Group 10 ani”, a declarat Cristina Popescu, director general al Romfilatelia.

Emisiunea de marci filatelice “Excelenta in Comunicare” a fost pusa in vanzare la toate magazinele Romfilatelia din Bucuresti si din tara.