Litera a vandut, de la inceputul anului si pana acum, 1,6 milioane de exemplare tiparite si 4.000 de e-book-uri. In 2014, editura a editat peste 520 de titluri, intr-un tiraj total de 5.181.784 de exemplare, si a avut o cifra de afaceri de 10 milioane de euro, in crestere cu 4% fata de 2013.

In prezent, Litera are peste 400 de e-bookuri disponibile spre vanzare pe elefant.ro si pe platforme internationale, ca amazon.com sau apple.com. "Pana la finalul anului ne-am propus sa ajungem la 650 de e-book-uri. Analistii de la Price Waterhouse Coopers estimeaza ca in 2017, cel putin in America, piata e-book va atinge un nivel de aproape 40% din totalul vanzarilor de carte. In Romania, piata e-book atinge 300.000 de euro si este in crestere, dar inca nu o putem compara cu piata cartii tiparite", spune Marin Vidrascu, director executiv Litera, care detine 33,33% din companie, alaturi de fratele sau, Dan Vidrascu (33,33%) si tatal sau, Anatol Vidrascu (33,33%).

Mai mult, compania a lansat colectia CEO Must Read, care cuprinde momentan 5 titluri (Avantajul - Patrick Lencioni, Warren Buffett despre aproape orice - Carol J. Loomis, Un singur lucru - Gary Keller si Jay Papasan, Cinci tentatii ale unui CEO - Patrick Lencioni, Lean In - Sheryl Sandberg) la care se vor adauga constant alte noi titluri. Reprezentantii companii se asteapta sa vanda peste 8.000 de exemplare prin aceasta colectie.

Cele mai vandute carti la Litera: 15% din clienti cumpara carti pentru a le face cadou

Anul trecut, cele mai vandute carti au fost cele de beletristica, cartile pentru copii si cele practice. Pe primele locuri s-au aflat titlurile castigatoarei Premiului Nobel din 2013, Alice Munro: Ura, prietenie, dragoste, casatorie, Fugara si Draga viata, vandute in 25.000 exemplare in total. Urmatoarele in top 5 au fost Seria Crossfire – Atractia, Revelatia, Implinirea, de Sylvia Day, si Razbunarea Geografiei, de Robert D. Kaplan.

Dintre titlurile pentru copii, cel mai bine vandute au fost Disney. Regatul de gheata, Violetta. Agenda mea de scoala, Violetta. Retetele Violettei si Cartea de aur a celor mai frumoase povesti.

"Deocamdata nu avem un studiu, dar putem estima ca 15% dintre clientii nostri cumpara carti pentru a le face cadou, alegand in mare masura albume precum Patrimoniul umanitatii sau Vatican, care au preturi mai mari, enciclopedii, carti de istorie, de cultura generala, timp liber (fotografie, gastronomie, muzica), carti pentru copii, educative, cu povesti clasice, cu eroii preferati Disney sau cu vedeta Violetta", explica Marin Vidrascu.

Citeste si:

Printre titlurile noi introduse de Litera in 2015 se numara: Sticletele de Donna Tartt, carte castigatoare a premiului Pulitzer 2014, Drumul ingust catre Nordul indepartat de Richard Flanagan, carte castigatoare a premiului Man Booker 2014, un nou titlu de Robert D. Kaplan, Capitalul in secolul al XXI-lea de Thomas Piketty, cea mai citata carte de economie in 2014 si una dintre cele mai bune carti ale anului, in opinia lui Bill Gates, Supravegherea globala. Cazul Snowden, serviciile secrete americane si consecintele de Glenn Greenwald, capodopera literaturii norvegiene si revelatia anului 2014 a literaturii europene - Lupta mea, romanul autobiografic in 6 volume de Karl Ove Knausgård.

In librariile Litera se vor gasi, de asemenea, colectia Clasici Moderni, colectia de sanatate si sport, seriile Agatha Christie, Bucatari celebri si albumele de calatorie National Geographic.

Compania detine 21 de bookstopuri, dintre care o librarie pe Bd. Magheru din Bucuresti si 20 de minilibrarii de tip insula in principalele galerii comerciale din toata tara. "Librariile, fie ca sunt cele din reteaua proprie sau nu, raman principalul canal de vanzare. Aici sunt cautate toate tipurile de carte", spune directorul Litera.

Litera sarbatoreste, anul acesta, 25 de ani de activitate. De la infiintare si pana acum, Litera a editat 4.300 de titluri, intr-un tiraj total de 48 de milioane de exemplare.