Social media in Romania este in plina dezvoltare insa, desi ne aflam pe drumul cel bun, multe companii nu au inca o infrastructura care sa guverneze eforturile de social media, o cultura interna de sustinere a acestor eforturi respectiv suportul activ al tuturor angajatilor, toate acestea fiind necesare in obtinerea unui avantaj competitiv real, pentru castigarea si fidelizarea clientilor pe termen lung. Fie ca si-au lansat paginile de socializare ca raspuns la actiunile competitorilor, fie ca nu au un department responsabil cu social media,ori bugetul alocat pentru social media este foarte mic, cele mai multe companii inca nu au ajuns la stadiul de integrare a tacticilor de social media in planul de marketing pentru atingerea obiectivelor strategice ale businessului. Exista insa potential foarte mare, de aceea, pe termen lung, orice companie sau industrie vor fi influentate de social media.

Evenimentul “Maximizing Social Media for Professionals and Businesses” sustinut de Neal Schaffer la Bucuresti, vine ca o completare a formarii profesionistilor pentru a maximiza efectele folosirii strategice a social media in companiile lor, indiferent de departamentul sau industria din care fac parte.
Pe langa experienta si credentialele speaker-ului, care se va afla pentru prima data la noi in tara, unicitatea acestui eveniment o reprezinta seria de workshop-uri ce livreaza continut specific, pe care Neal Schaffer il preda studentilor in cadrul programului Mini Social Media MBA, la Rutgers University Business School.

Misiunea seriei de workshopuri este de a invata audienta prin exemple de cele mai bune practici si experienta la nivel global. Se va discuta si pune accentul pe subiecte din zona social media marketing, precum: social content, social SEO, paid social, strategia de social media, analizarea rezultatelor si a determinarii ROI-ului dar si pe subiecte precum social selling, respectiv vanzare prin social media, un subiect de mare interes pentru profesionistii de top care lucreaza in vanzari.

De asemenea, in cadrul conferintei, se vor detalia si tendintele anului 2015 in social media, respectiv: cresterea importantei vizualurilor si a spoturilor video in social media; gradul din ce in ce mai ridicat de folosire a dispozitivelor mobile ce obliga companiile sa se orienteze si catre platforme precum Instagram si Snapchat; cresterea importantei content marketingului in atragerea clientilor; adaugarea vocii sociale in kit-ul de identitate de brand; cresterea numarului de profesionisti in-house care se vor ocupa de social media, fara a apela la agentii specializate din afara companiei; necesitatea formarii angajatilor in social media; punerea in aplicare a programelor de crestere a suportului activ al angajatilor pentru eforturile externe in social media; cresterea bugetului de publicitate platita in social media; aparitia platformelor bazate numai pe automatizarea social media. Si cea mai importanta tendinta la nivel de 2015: alinierea departamentelor de marketing si vanzari pentru atingerea acelorasi obiective in social media: generarea de lead-uri si transformarea lor in clienti platitori cu efect imedit in cresterea vanzarilor.

Toate aceste tendinte sunt de fapt o continuare normala a evolutiei social media, si nu reprezinta procese care vor aparea in mod izolat. Aceste tendinte sunt din ce in ce mai vizibile si la noi in tara.

Neal Schaffer considera ca maximizarea oportunitatilor pe care le ofera social media pentru cultivarea relatiilor cu clientii si consumatorii, incurajarea recunoasterii unui brand, descoperirea de noi comunitati, engagementul angajatilor, partenerilor, furnizorilor si clientilor, cresterea actiunilor de marketing, customer service, dezvoltarea unei noi afaceri, cresterea vanzarilor si recrutarea de noi talente in companie, toate pot fi maximizate prin intermediul social media pentru atingerea scopurilor de business. Orice companie orientata catre client poate atinge aceste teluri, dar nu inainte de a descoperii pe care retele de socializare se afla consumatorii tinta astfel incat strategia de social media sa fie pertinenta.

In prezent, Neal Schaffer este autor, speaker si profesor, desemnat Top 5 Social Sales Influencers si Top 50 Social Media Power Influencers, in topul alcatuit de Forbes, timp de doi ani la rand, CEO al companiei Maximize Your Social, prin care ofera servicii de consultanta in social media catre diverse industrii.

A devenit specialist in social media ca urmare a intoarcerii in Statele Unite, dupa o sedere de 13 ani in China si Japonia, fiind surprins de faptul ca nu isi gasea un loc de munca in vanzari, dupa ce isi cladise o cariera indelungata in acest domeniu. Dupa cautari soldate cu esec a realizat ca aparuse un blocaj in cariera sa in vanzari si ca va trebui sa isi asume o noua provocare, aceea de a se reinventa.

In urma cu 6 ani, Neal Schaffer s-a reinventat profesional, si-a descoperit pasiunea si a pornit de la zero intr-un domeniu inca nou - social media. Ceea ce a urmat apoi a fost firesc: publicarea a trei carti despre social media, participarea si sustinerea de prezentari publice pe 2 continente si cresterea unei platforme online pentru a ajuta businessurile in social media.
De aceea, Neal afirma ca “singura constanta din cariera este schimbarea” si ca “nu trebuie sa ramai blocat niciodata intr-un proiect, daca nu iti place directia in care te indrepti, trebuie sa o schimbi” deoarece schimbarile in cariera sunt inevitabile.

Neal Schaffer ne va convinge de importanta faptului ca social media nu va lasa neatinsa nici o industrie si nici un departament al vreunei companii, in cadrul evenimentului de la Bucuresti, din 28 Mai 2015, la Crystal Palace Ballrooms. Va invitam sa va inscrieti accesand acest link.