Unul dintre clientii Brandient pentru piata poloneza este retailerul online eMag care urmeaza sa se extinda in Polonia dupa ce la inceputul anului a anuntat ca a cumparat magazinul de comert electronic Agito.pl. Pe de alta parte, Brandient s-a ocupat si de rebrandingul Romanian International Bank (RIB) in Idea Bank. Rebrandingul a avut loc dupa ce RIB a fost preluat de grupul polonez Getin Holding.

“Avem nevoie sa ne umplem cu stiri pozitive, cum este extinderea eMag in Polonia, mai ales in contextul intern conflictual actual. Dar cand mergem in alta tara avem mare nevoie de experti locali, de antropologi, de companii care sa ne ajute sa intelegem identitatea nationala. Pentru noi, nu este o bucurie mai mare decat atunci cand o companie romaneasca se duce in afara”, a explicat managerul.

Proiecte in patru tari

Brandient are sediul in Bucuresti, dar din 2011 a deschis un birou si in Singapore pentru a atrage clienti din Asia de Sud-Est. Astfel, in ultimii ani, compania a avut proiecte externe in Singapore, Polonia, Tunisia si Pakistan. In strainatate agentia lucreaza in general cu clienti din zona de tehnologie, managementul avand o experienta mare in aceasta industrie.

“Noi cand mergem in Singapore, castigam proiecte, dar trebuie ca eu si Kit (n.red.: Cristian Kit Paul, partener fondator si director de creatie al agentiei) sa stam acolo. Iar clientii din Romania au nevoie si ei de noi”, a afirmat managerul.

Anul trecut agentia a avut afaceri de peste 800.000 de euro, din aceasta suma in jur de 130.000 de euro fiind generat de un proiect din industria de IT din Pakistan, iar restul de piata romaneasca. Cel mai bun an pentru Brandient a fost 2008, cand compania a avut venituri de circa un milion de euro, in acest an urmand sa se apropie de acest nivel.

Recrutari: Din 24 de oameni angajati au ramas doi

Ea adauga ca principala problema in dezvoltarea companiei este gasirea specialistilor seniori care sa lucreze pe proiectele din Romania cat timp manamentul se ocupa de clientii din alte tari. “De doi ani incercam sa gasim un profil potrivit de oameni. Am recrutat 24 de oameni in ultimii doi ani si au ramas doi. In primul rand, ei trebuie sa aiba o exceptionala intelegere a businessului. Sa aiba o scoala de business in spate, un masterat, fie experienta in mai multe businessuri. De fapt, competentele le gasesti, dar atitudinea nu. Clientii care isi doresc servicii de branding nu vin sa semnalizeze ceva, sa comunice o reducere de pret. Noi avem nevoie de oameni care prin ceea ce stiu, sa inspire un proiect. Am luat chiar oameni top executive si ne-am inselat”, afirma sefa Brandient.

Ea adauga ca in ultimul timp s-a orientat catre recrutarea de romani care au lucrat in strainatate in branding si care s-au reintors in tara, un astfel de caz fiind al unei romance din New York.

“Oamenii din industria de comunicare din Romania ar trebui sa se trezeasca intr-o dimineata si sa se intrebe daca a lucra pentru clienti ii face clienti. Si daca nu ar trebui sa plece pentru ca incurca lucrurile”.

In prezent, Brandient vrea sa recruteze un designer junior si doi consultanti in client service. “Ne-ar prinde bine doi, trei oameni chiar incepand de astazi. Insa problema este ca noi vrem seniori, iar multi dintre ei spun: <<Vreau sa invat, dar sa ma platesti cu cateva mii de euro>>. Este OK sa inveti, dar nu cand esti senior si ceri cateva mii de euro. Cand esti senior, noi te platim ca sa ne inveti tu pe noi”.

Preturi mai mici si cu 40%

Pe de alta parte, angajatii isi doresc salarii mari intr-o piata in care preturile au scazut foarte mult, chiar si cu 40% fata de varful din 2008, cel mai bun an pentru economia si industria de comunicare din Romania.

“Noi avem foarte multe proiecte, dar preturile sunt in scadere dramatica de la inceputul crizei, sub o presiune a profitului aproape nerezonabila. Daca inainte pentru un proiect pe 6-9 luni puteai lua si 100.000 de euro, acum cu greu poti sa iei 60.000 de euro” spune sefa Brandient.