Astfel, in primul trimestru al anului investitiile in industria farma au crescut cu 33% fata de T1 2014, in retail cu 22%, iar in sectorul bancar cu 25%. La polul opus, cea mai mare scadere in a fost inregistrata de domeniul auto. Cifrele reprezinta investitiile la rate card, adica bugetele fara discounturi care uneori pot fi si de 80%.

Pe de alta parte, domeniile care au comunicat cel mai mult in primul trimestru sunt farma, retail, dulciuri, telecom, bere si sectorul bancar.

„Cei mai mai advertiseri in T1 2015 sunt P&G, Unilever, Reckit Benckiser, GlaxoSmithKline, Biofarm, Terapia, Chipita, Lidl, Beiersdorf si Telekom. Fata de anul 2014, cele mai notabile cresteri sint: Biofarm (93%), Terapia (77%), Chipita (90%) si GlaxoSmithKline (53%)”, explica Dan Balotescu.

Primii 10 investitori in publicitate au cheltuit 19 milioane de euro in T1

El estimeaza ca primii zece advertiseri au cheltuit (investitii nete) intre ianuarie si martie aproximativ 19 milioane de euro, mai mult cu 5% fata de perioada similara din 2014.

Referitor la intreg anul 2015, Balotescu se asteapta la o crestere usoara a pietei pana la 350 de milioane de euro, cel mai mare avans fiind pe zona digitala, de circa 20%.

„Ma astept la o crestere mica a volumului per total, insa o redistribuire tot mai pronuntata catre digital, care va castiga cota de piata de la canalele traditionale. TV-ul a scazut la o cota de piata de 58% si va scadea cateva procente an de an, print-ul scade constant si este in 2015 la 8%, OOH isi pastreaza o cota de 7%, radio 5-6%, iar digital-ul monitorizat va avea o cota de peste 20%, in crestere an de an”, explica seful Media Investment.

La fel ca in primul trimestru, vor continua sa creasca industria farmaceutica, retailul si sectorul telecomunicatiilor.