A fost medic pediatru aproape sase ani. Acum este managing director la Medic One. Oana Cociasu a reusit sa se simta in lumea publicitatii ca “pestele in apa”.

Abilitatea de a comunica, puterea de intelegere a oamenilor precum si capacitatea de a transmite mesaje intr-o maniera clara si simpla reprezinta in mod cert unele dintre atributele obligatorii pentru o persoana care lucreaza in publicitate. Sint calitati pe care ar trebui sa le detina si un medic. Oana Cociasu, managing director la agentia de publicitate Medic One, a demonstrat ca exista ceva “medicina” si in publicitate, deschizind in 1999, prima agentie specializata pentru produse farmaceutice si medicale din Romania. “Trecerea a fost marcata pe de-o parte de diferenta foarte mare ca pregatire si informatie acumulata in domeniul medical versus publicitate. Pe de alta parte, a fost si “simplificata” de similitudinea calitatilor necesare in ambele domenii: abilitati de comunicare desavirsite, puterea de sondare si de intelegere umana, transmiterea unor mesaje foarte clar si simplu exprimate - lucruri care imi erau foarte familiare”, sustine Cociasu.

Alternativa medicinei in Romania - publicitatea

Citeste si:

“Situatia confuza in care ajunsese medicina postdecembrista, precum si provocarea unui domeniu de pionierat total, dar cu un viitor extraordinar”, au fost motivele principale pentru care Oana Cociasu a trecut in 1993 de la stetoscop la spoturi. Prima slujba in publicitate a fost in cadrul agentiei D’Arcy, unde a fost membru in Consiliul de Conducere, Client Service director si Regional Account Director pe anumite conturi multinationale. Sase ani mai tirziu, s-a decis sa lucreze pe cont propriu, si asa s-a nascut Medic One, o agentie care avea pe atunci trei angajati, specialisti in publicitate. Acum, echipa Medic One numara doisprezece angajati. Anul trecut vinzarile capitalizate ale companiei au insumat 1,5 milioane de euro, iar cifra de afaceri a crescut, raportat la anul precedent, cu 15%. Pentru 2005, compania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 20%.

Bani putini la inceputul unei afaceri de succes

Referindu-se la inceputurile afacerii sale, actualul manager de la Medic One apreciaza ca pentru a porni o afacere in publicitate, mai ales la nivelul lui 1993, “nu e nevoie de investitii financiare majore”, trebuie sa ai un business plan, experienta, know how si, nu in ultimul rind, conteaza foarte mult “factorul uman”. Oana Cociasu detine inca de la inceputul afacerii 30% dintre actiunile agentiei, alaturi de Veronica Savanciuc, presedinte & CEO in cadrul Lowe, si de alti parteneri romani, care detin 51%. Celelalte actiuni sint detinute de reteaua Lowe. Afilierea la reteaua globala Lowe Healthcare s-a facut inca de la infiintarea agentiei Medic One. Primul proiect amplu conceput de agentie a fost campania integrala de comunicare pe brand-ul Xenical. Acum, proiectele agentiei Medic One sint multe, iar despre cheia succesului sau, managerul companiei mentioneaza “bucuria de a lucra in domeniu, fler, seriozitate, respect fata de cei cu care lucreaza, optimism, simtul umorului, abilitati excelente de comunicare”.