Jucatorul cel mai mare a fost si anul trecut Media Investment, agentia de media parte a holdingului de comunicare The Group.

Businessul de media al B.V McCann Erickson cel mai probabil se afla pe pozitia a doua, acesta insemnand in jur de 70-80% din veniturile agentiei de circa 25 de milioane de euro in 2014. B.V McCann Erickson reuneste atat activitatile de media cat si pe cele de creatie ale grupului McCann Erickson Romania. Agentia de media Universal McCann, condusa de Mihai Trandafir, exista ca brand, dar nu este si entitate juridica separata. Astfel, rezultatul insumarii veniturilor, profitului si numarului de angajati al celor mai mari agentii este influentat de cifrele B.V. McCann Erickson.

Ordonanta a taiat 200 de milioane de euro din afacerile agentiilor

Scaderea celor mai mari 21 de angentii, de aproximativ 56 de milioane de euro fata 2013, a fost generata mai ales de aplicarea ordonantei prin care advertiserii au fost obligati sa cumpere publicitate direct de la statiile de televiziune.

Ordonanta s-a simtit puternic inca din aprilie 2013, de cand a intrat in vigoare. Astfel, daca in 2012, cele mai mari 15 agentii din domeniu aveau afaceri de aproape 325 de milioane de euro, in 2013 un total de 21 de companii aveau venituri de doar 189 de milioane de euro, iar anul trecut de 133 de milioane de euro.

Cele mai mari 15 agentii de media au scazut cu aproape 180 mil. euro in criza

Cele mai mari 15 agentii de media au scazut cu aproape 180 mil....

Astfel, in doar doi ani, cei mai mari jucatori in domeniu au pierdut in jur de 192 de milioane de euro la cifra de afaceri, ceea ce inseamna exact valoarea pietei de televiziune (vezi tabel dreapta).

Citeste si:

Anul trecut, piata de media a fost estimata la circa 313 milioane de euro, din care televiziunea insemna 198 de milioane de euro, conform MediaFact Book, studiu realizat de agentia Initiative.

Televiziunea este mediul in care advertiserii investesc cel mai mult in publicitate, catre acest segment fiind alocati in jur de 65% din banii pietei de media.

Profit la jumatate fata de anul anterior ordonantei

Pe de alta parte, profitul net a scazut anul trecut cu aproape doua milioane de euro fata de 2013, ajungand astfel la 4,45 milioane de euro. Comparativ cu 2012, an in care ordonanta pe TV inca nu era in vigoare, cele mai mari agentii de media aveau un profit de 9,8 milioane de euro.

Cele mai mari 21 de companii de media buying aveau anul trecut 479 de angajati, fata de 505 salariati in 2013.