Potrivit acestui studiu, consumul de media global creste prin intensificarea utilizarii internetului. Internetul determina o crestere a consumului de media general cu 1,4% in 2015, conform studiului "Media Consumption Forecast", se arata intr-un comunicat citat de Mediafax.

Potrivit sursei citate, studiul urmareste schimbarea modelelor de consum media in 65 de tari din intreaga lume si evalueaza modul in care timpul alocat diferitelor medii se modifica in perioada 2014 - 2017.

De asemenea, conform aceluiasi studiu, consumul de internet va creste cu 10% pe an. Consumul de media la nivel global a crescut de la o medie de 461,8 minute pe zi, in 2010, la 485,3 minute pe zi, in 2014.

In toti acesti ani, cantitatea de timp alocata folosirii internetului aproape s-a dublat, de la o medie de 59,6 la 109,5 minute pe zi, iar timpul alocat consumului de media traditionala s-a redus de la 402,2 la 375,8 minute. Tehnologia mobila a creat noi oportunitati de consum media, permitand oamenilor sa acceseze internetul in afara casei.

Zenith estimeaza ca, intre anii 2014 si 2017, cantitatea de timp oferita consumului de media din intreaga lume va creste cu o medie de 1,4% pe an, ajungand la 506 minute in 2017. In tot acest timp, consumul de internet va creste cu 9,8% pe an, cota acestuia din consumul total de media atingand 28,6%, in 2017.

Tendinta de crestere a consumului de internet se aplica si pentru Romania, o consecinta a amplificarii penetrarii telefoanelor inteligente si a tabletelor, a diversificarii si accesibilitatii ofertelor furnizorilor de servicii (voce, TV si internet), favorizat si de contextul tehnologic (Romania se situeaza pe locul al patrulea in lume privind viteza de conectare la internet).

De asemenea, potrivit studiului, in timp ce internetul propulseaza consumul de media global, el erodeaza totodata media traditionale. Consumul pe fiecare tip de media traditionale, cu exceptia outdoor-ului, a scazut intre 2010 si 2014 si este de asteptat ca declinul acestora sa continue pana in 2017.

Citeste si:

Ziarele au suferit cel mai mult din concurenta internetului, fiind urmate de reviste. Intre 2010 si 2014, potrivit Zenith Romania, timpul mediu alocat citirii ziarelelor a scazut cu 25,6%, iar cel al revistelor, cu 19,0%. Consumul de TV insa a scazut cu doar 6%. Zenith mentioneaza ca cifrele se refera exclusiv la timpul petrecut cu aceste medii in formele lor traditionale. Utilizarea acestor medii in extensia lor online este inclusa in consumul de internet.

De asemenea, potrivit Zenith, timpul de expunere la publicitatea outdoor a crescut cu 1,2% intre 2010 si 2014, ajungand la 107,2 minute pe zi. Acesta este rezultatul mai multor factori: numarul in crestere al display-urilor construite in spatii publice, migratia catre orase din pietele in curs de dezvoltare si o mai mare dorinta a consumatorilor de a-si petrece timpul liber in afara casei. Intre 2014 si 2017 ne asteptam la o crestere moderata a expunerii la publicitatea outdoor.

Pe de alta parte, conform studiului, in pofida recentului sau declin, televizorul ramane de departe cel mai popular dintre toate tipurile de mass-media la nivel global. In Romania, consumul de TV depaseste media globala, iar romanii stau in fata televizoarelor aproximativ 340 minute pe zi.

Consumul de internet se claseaza pe locul al doilea in privinta timpului alocat, cu 109,5 minute pe zi la nivel global si 271,2 minute pe zi in Romania. De asemenea, in 2014, TV-ul a cumulat 37,9% din consumul de media la nivel mondial, in scadere fata de 2010, preconizandu-se o evolutie constanta pana in 2017.

Pe de alta parte, America Latina inregistreaza cel mai mare consum media (744 minute, in 2014), la polul opus fiind Asia-Pacific, cu 301 minute pe zi. Pe masura ce dezvoltarea economica le ofera oamenilor acces la mai multe tipuri de mass-media, Zenith prognozeaza o crestere medie anuala de 2,9% pana in 2017.

"In medie, o persoana petrece deja o jumatate din timpul starii sale de veghe consumand media", afirma Jonathan Barnard, ZenithOptimedia's Head of Forecasting. "Dar oamenii din intreaga lume sunt in mod clar dornici sa descopere tot mai multe oportunitati de informatie, sa se bucure de divertisment si sa comunice, iar noua tehnologie le ofera aceste oportunitati. Tehnologia le permite brandurilor sa comunice cu consumatorii, dar si sa invete de la ei noi modalitati de comunicare. Ne asteptam la o crestere a consumului media in viitorul previzibil, prin multiplicarea oportunitatilor brandurilor de a dezvolta noi relatii cu consumatorii", mai spune Jonathan Barnard.

Zenith Romania, parte a retelei internationale ZenithOptimedia, este una dintre cele mai importante agentii de comunicare din Romania.

Sursa foto: Navigare pe Internet/Shutterstock.com