In urma cu o luna, Cohn&Jansen JWT a castigat marele premiu la Effie, cel mai important premiu de eficienta in publicitate, pentru brandul Aqua Carpatica. Vezi care sunt planurile agentiei pentru anul acesta si ce a adus diferit aceasta campanie dintr-o discutie cu Andrei Cohn, director de creatie si managing partner in cadrul companiei, Alex Negoescu, deputy creative director si Ruxandra Savulescu, director de client service.

Aqua Carpatica, parte a Valvis Holding, companie condusa de antreprenorul Jean Valvis, cel care a lansat si brandul Dorna, se afla in portofoliul Cohn&Jansen JWT din 2010 si a adus premiile de la Effie datorita campaniei Testul puritatii, un proiect prin care consumatorii puteau cumpara teste pentru a afla nivelul de nitrati din toate apele din Romania. Acestea se puteau cumpara din marele lanturi de magazine si din benzinarii, alaturi de brosura explicativa “Crezi ca stii ce bei” a profesorului Gheorghe Mencinicopschi.

“Brandul Aqua Carpatica este diferit prin tot ceea ce face in categoria sa. A mizat pe o abordare foarte rationala intr-o categorie in care celelalte brand-uri merg foarte mult pe emotii. Odata cu aceasta campanie a dus foarte departe aceasta maniera, dand fizic oamenilor un demo de produs. A creat un nivel de fidelizare foarte mare a consumatorilor pentru ca a fost unul dintre putinele momente in care li s-au dat mijloace prin care sa testeze ceea ce cumpara”, a afirmat Andrei Cohn (foto sus).

Alex Negoescu: O campanie care a avut in centru interactivitatea

Pe de alta parte, Alex Negoescu, deputy creative director in cadrul agentiei si cel care a venit cu ideea realizarii unor teste de verificare a apei (foto stanga), a afirmat ca "Testul puritatii" a fost o campanie care a pornit de la conceptul de interactivitate, in centrul campaniei fiind pusa testarea.

„Conceptual, este o campanie foarte moderna si interactiva, nu este doar o declinare. Fara interactiunea cu oamenii, aceasta campanie nu ar fi fost nimic. De multe ori consumam lucruri care sunt perfect nesanatoase si a fost o oportunitatate sa le verificam. Noi credeam ca am inventat aceste teste”, explica creativul.

Testele de verificare a apei au fost cumparate de cei de la Valvis Holding din SUA.

"Testele existau, dar ideea de a le folosi in comunicare a apartinut agentiei", spune Andrei Cohn.

Cohn&Jansen a castigat patru premii anul acesta la Effie: trei premii pentru brandul Aqua Carpatica si unul pentru Jacobs 3 in 1. Astfel, prin campania Testul Puritatii agentia a obtinut un Grand Effie, un Gold Effie la categoria bauturilor non-alcoolice si un Bronze Effie la categoria brand experience. De asemenea, compania a mai castigat un Silver Effie in categoria bauturilor non-alcoolice, pentru Jacobs 3in1, pentru campania „Full-passion job”.

“Traversam un moment foarte bun din toate punctele de vedere si nu-mi doresc decat sa continuam tot asa", afirma Cohn despre planurile pentru acest an.

Cohn: In anii anteriori campaniile foloseau lucruri parca importate de la scoala

Andrei Cohn, un publicitar cu experienta de peste 20 de ani in publicitate, a fost anul acesta pentru prima data in juriul Effie.

„Am vazut o lipsa de armonie intre strategie si creatie in cazul foarte multe campanii. Senzatia a fost ca fost ori strategia a fost la un nivel ridicat, ori creatia. Mai exact cand strategia avea o idee interesanta, creatia facea un pas inapoi, exprimand intr-un mod foarte rudimentar demersul strategic. Sau invers. Sunt si cazuri cand dintr-o idee strategica relativ banala, cei de la creatie au realizat lucruri deosebite. Parea ca atunci cand un departament era mai inspirat, celalalt se lenevea. Pe de alta parte, fata de anii anteriori cand majoritatea campaniilor erau oarecum conventionale, anul acesta am vazut multe campanii mai experimentale. Anii trecuti eram cumva dezamagit atunci cand luau premii importante campanii care aveau in spate strategii banale, de scoala, campanii care in ciuda unor rezultate bune erau prea conventionale. Aqua Carpatica a castigat cu o campanie inovatoare dar si celelalte campanii de pe shortlist-ul Grand Effie-ului aveau un grad mare de inovatie si asta imi indica mie o crestere a nivelului creativ. ”.

Agentia a avut anul trecut afaceri de 12,2 milioane de lei si un profit net de 500.000 de lei, iar pentru anul acesta, managementul si-a propus afaceri de 14,1 milioane de lei. In primele trei luni ale anului, agentia a avut venituri mai mari cu 4% fata de T1 2014.

Ruxandra Savulescu: Vrem un client din industria berii

Compania are 43 de angajati, acestia fiind specialisti in creatie, strategie si client service.

"Tocmai am terminat de facut cateva recrutari, pe strategie, creatie. Am cautat oameni cu oarecare experienta. Oameni buni sunt, dar atunci cand ai criterii clare pentru recrutare devine foarte greu sa gasesti oamenii potriviti . Asa cum este si in viata privata, nu este usor sa ai prieteni. Sunt multi oameni buni in jurul tau, dar nu sunt multi cei cu care vrei sa iti petreci zilele. Noi tinem la viata noastra si la spiritul agentiei si atunci devine destul de greu sa gasesti oameni. Fiecare decizie pe care o luam vis-a-vis de angajarea unui om sau altul o luam cu teama. Aceasta industrie a creat tot felul de tare si de excrescente comportamentale pe care vrem sa le evitam. Ceea ce ne dorim noi este relaxare, firesc, o raportare corecta fata de brief-uri. Vrem oameni care sa se comporte firesc, sa nu existe ingredinte parazite precum ego-uri exagerate sau agende diferite de agenda obiectivelor din briefuri noastre., spune seful Cohn&Jansen JWT.

Printre clientii Cohn&Jansen JWT se numara BCR, Vodafone (doar zona de magazine), Petrom, Aqua Carpatica, Mondelez, Bayer, Bunge, Nestle.

Andrei Cohn afirma ca agentia ar putea oferi servicii de strategie si creatie pentru Aqua Carpatica si in alte tari, in contextul extinderii regionale a brandului lansat de antreprenorul Jean Valvis.

De la inceputul anului, compania a castigat intreg contul de creatie al BCR, inainte compania avand doar segmentul de BTL (below the line). De asemenea, Cohn&Jansen JWT mai este in pitch pentru clienti din zona de FMCG, servicii si retail.

„Bugetele pentru campanii nu s-au schimbat foarte mult fata de anul trecut. Se simte ca lucrurile se redreseaza, dar nu neaparat in marketing. Este adevarat ca sunt usor mai multe pitch-uri”, a afirmat Ruxandra Savulescu (foto dreapta), director de client service in cadrul Cohn&Jansen JWT.

Ea a adaugat ca si-ar dori ca agentia sa castige un client din industria berii.

Compania Cohn&Jansen JWT a rezultat in 2010 in urma fuziunii companiilor Cohn&Jansen, agentia pe care Andrei Cohn a fondat-o impreuna cu Cristina Jansen la finalul lui 2002, si Scala JWT, filiala locala a retelei JWT. Actionarii sunt Andrei Cohn, Cristina Jansen, Peter Jansen, Petra Hoyos si Adrian Draghici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri