Presedintele companiei Nikkei, Tsuneo Kita, a promis ca va respecta independenta editoriala a publicatiei Financial Times si ca va extinde brandul, dupa achizitia in valoare de 844 milioane de lire sterline (1,19 milioane euro) de la grupul britanic Pearson, liderul mondial in domeniul publicatiilor educationale.

Tsuneo Kita, care conduce cea mai mare companie media din Japonia din anul 2008, a spus ca „filozofia si valorile Financial Times sunt exact ca ale noastre”. „Financial Times va ramane neschimbat”, a declarat acesta la o conferinta de presa in Tokyo, vineri, scrie Financial Times.

Reprezentantii grupului Nikkei le-au trimis o scrisoare grupului de jurnalisti de la Financial Times, urandu-le bun venit in „familia Nikkei” si asigurandu-i de angajamentul lor fata de independenta editoriala a publicatiei.

Grupul media japonez, care a invins rivalul german Axel Springer in incercarea de a cumpara publicatia, va face investitiile necesare pentru a-i intari pozitia pe piata mass-media. Kita a mai declarat ca Nikkei intentioneaza sa faca ziarul „mai puternic” si ca se vor stradui sa contribuie la dezvoltarea economiei globale.

Compana Nikkei, care detine cel mai bine vandut cotidian de afaceri din Japonia si o publicatie in limba engleza, Nikkei Assian Review si are afaceri de un miliard de lire sterline pe an, a considerat prestigiosul ziar ca o modalitate de a se extinde in jurnalismul financiar global.

Din culisele negocierilor

Negocierile dintre Nikkei si Pearson au inceput acum 5 saptamani, in timp ce rivalul sau, grupul de presa german Axel Springer, si-a aratat interesul pentru publicatie in urma cu un an. Dupa numeroase discutii intre Nikkei si Pearson si dupa vizita de saptamana trecuta a lui Kita, negocierie au luat avant si grupul japonez le-a suflat de sub nas germanilor de la Axel Springer ziarul.

Joi, la doua zile dupa intoarcerea lui Tsuneo Kita in Tokyo, reprezentantii ambelor companii media au tinut o teleconferinta in timpul careia s-a stabilit valoarea tranzactiei: 844 milioane de lire sterline, adica 1,19 milioane de euro.

Compania germana Axel Springer a stiut ca a fost invinsa de Nikkei cu doar 15 minute inainte sa fie anuntata tranzactia cu grupul japonez, dupa ce in presa aparusera informatii conform carora Financial Times ar fi fost achizitionat de trustul german.

Pearson nu mai era cel mai bun proprietar pentru Financial Times

John Fallon, directorul executiv al FT, a declarat ca Pearson nu mai era cel mai bun proprietar al Financial Times si a asigurat ca Nikkei va respecta independenta publicatiei. Intr-un interviu acordat postului de radio BBC, vineri, Fallon a declarat ca Nikkei este liderul business-ului la nivel mondial si tranzactia este un exemplu bun de afaceri, scrie The Guardian.

Fallon a mai declarat ca, in cei 58 de ani in care Pearson a detinut Financial Times, grupul britanic a avut obiceiul de a nu interveni in libertatea editoriala a ziarului. Fallon este de parere ca Nikkei va urma exact aceeasi abordare, fiind in industria jurnalismului de mult timp si fiind admirator ai publicatiei. Tot Fallon a mai declarat ca japonezii de la Nikkei au respect pentru integritatea si calitatea jurnalismului pe care-l fac, asemenea Financial Times.

Nikkei, care a reusit sa iasa invingatoare in duelul pentru prealuarea publicatiei , era una dintre putinele companii care ar fi mentinut lunga si onorabila traditie a independentei editoriale a Financial Times.

Istoria independentei editoriale la Financial Times

Inainte ca John Fallon sa devina directorul executiv al companiei, grupul Pearson a discutat propunerea instituirii unei protectii oficiale a independentei editoriale a ziarului, precum cea instituita la ziarul The Economist. Totusi, aceasta varianta nu a fost adoptata, managementul Pearson fiind de parere ca o asemenea miscare ar fi diluat valoarea actionariatului.

In acest context, tranzactia a tinut cont si de faptul ca publicatia nu putea fi vanduta decat unei companii care ar fi respectat aceleasi principii si valori jurnalistice.

Tsuneo Kita a declarat ca nu va compromite valorile FT in timp ce va continua sa-i extinda brandul. „Suntem ziare. Nu am facut aceasta afacerea pentru a ne creste profiturile. Am facut-o deoarece vrem sa crestem influenta jurnalismului. Daca suntem de acord cu acest lucru, atunci cred ca aceasta afacere va avea succes’’, a mai spus Kita.

Sursa foto: Financial Times/ Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri