Operatorul televiziunii Voice TV, cel mai popular canal de muzica din tarile scandinave, detine posturi importante de televiziune, cunoscute canale a caror vizionare se plateste sau posturi de radio in Europa Vestica si Central-Europeana.

Reteta Voice TV, nepotrivita pentru piata locala

"Suntem incantati de achizitia celui mai popular canal de muzica din Romania. Vom construi postul pornind de la experienta operata cu succes pentru The Voice TV, canalul de muzica din tarile nordice, si prin abilitatea noastra de ampla integrare a canalului in randul celorlalti operatori, precum KissFM sau postul de televiziune Prima TV, al carui profil se axeaza pe publicul tanar, intensificandu-ne astfel oferta de posturi", a comentat Patrick Tillieux, director executiv al Grupului SBS referitor la noua investitie SBS. Acesta a adaugat ca achizitia este benefica dezvoltarii afacerilor SBS in Romania, cat si faptul ca reprezinta o deschidere catre viitoarele investitii din regiune.

Contactata telefonic, Anca Rusu, director de relatii publice Prima TV, ne-a declarat ca "nu se va adopta reteta Voice TV, ci se va merge mult pe expertiza, pentru ca piata scandinava este diferita fata de cea locala.
Experienta de acolo va ajuta la implementarea unei solutii optime, dar adaptata contextului de aici".

TV K Lumea lucreaza la noua imagine

Intentiile noii conduceri sunt axate pe stabilizarea pozitiei de lider si ridicarea audientei, a afirmat directorul executiv al diviziei romanesti, Cristopher Buerge.

Pentru atingerea scopurilor propuse, se va apela la programe inovative destinate tinerilor, care reprezinta pilonul principal al audientei. Muzica ascultata va fi "de buna calitate, iubita si ceruta de public", a adaugat PR-ul Prima TV.

Pe langa fondurile investite, SBS va aduce si oameni noi, pentru ca "nu vom prelua si echipa". Implicit, se vor aduce schimbari in grila de programe si in functie de fiecare emisiune "se va alege vedeta sau moderatorul pliabili formatului", a promis Anca Rusu.

Targetul vizat de postul de muzica TV K Lumea sunt tinerii din mediul urban cu varste cuprinse intre 15-24 de ani, sector pe care este si lider de piata.

Postul propune o muzica variata, axata in primul rand pe hit-uri contemporane, atat internationale cat si locale. TV K Lumea a fost lansat pe piata pe 3 februarie 1999 ca primul post de gen din tara.

Grupul scandinav impanzeste piata media locala

SBS Broadcasting Group, unul dintre liderii radiodifuziunii europene, a intrat pe piata romaneasca odata cu preluarea trustului Cristian Burci (CEO al Prima TV, fostul partener roman al SBS). Contra sumei de 30,3 milioane euro, grupul SBS a achizitionat KissFM, cel mai ascultat post de radio din Romania, MagicFM si si-a crescut cota de actiuni la postul de televiziune Prima TV pana la 86%.

Markus Tellenbach, CEO al SBS Broadcasting, s-a aratat foarte incantat de achizitia facuta. "Aceste tranzactii strategice ne confera o puternica prezenta pe una dintre pietele europene aflate intr-o puternica crestere", a declarat Tellenbach la momentul respectiv. Acesta a adaugat inca de atunci ca vor fi cautate oportunitati de extindere care sa permita "o cat mai buna gestionare a operatiunilor noastre din intreaga Europa". Faptul ca patrunderea pe piata media locala a fost de bun augur a determinat conducerea SBS sa isi indrepte atentia catre un alt post de televiziune, de data aceasta, unul de nisa.