Tranzactia a fost aprobata deja de consiliile de supraveghere ale ambelor companii, Bertelsmann estimand ca va primi banii pana la finele acestui an. Bertelsmann a anuntat inca din luna mai scoaterea la vanzare a catalogului sau muzical BMG Music Publishing, entitate care detine drepturile de autor pentru peste un milion de cantece inregistrate de artisti precum Christina Aguilera, Robbie Williams, Justin Timberlake, Coldplay sau Mariah Carey, precum si o serie de hituri clasice inregistrate de Beach Boys sau Barry Manilow. in anul 2005 BMG Music a realizat o cifra de afaceri de 476 milioane dolari si un profit din exploatare de 104 milioane dolari.

Directorul financiar de la Bertelsmann, Thomas Rabe, a apreciat ca veniturile rezultate din aceasta operatiune ar urma sa serveasca la achitarea partiala a unui imprumut bancar de 4,5 miliarde euro contractat pentru rascumpararea unei participatii de 25% din capitalul Bertelsmann detinuta de Groupe Bruxelles Lambert (GBL).

Prin preluarea BMG Music Publishing, firma Universal Music Group (controlata de Vivendi SA), deja cea mai mare casa de inregistrari din lume, va deveni de asemenea si detinatorul celui mai mare catalog muzical din lume. Un catalog muzical genereaza venituri prin acordarea de licente pentru utilizarea cantecelor sale in filme, spectacole de televiziune, CD-uri, jocuri video, tonuri de apel, si altele.

Potrivit unui studiu realizat de Nielsen Broadcast Data Systems, in al doilea trimestru al acestui an cantecele aflate in proprietatea BMG Music Publishing au reprezentat 7,3 procente din totalul transmisiilor posturilor de radio americane, comparativ cu Universal Music Publishing cu o cota de 10,23 procente, numarul unu fiind EMI Music Publishing cu o cota de 19,75 procente. Desi vanzarea BMG Music Publishing a atras oferte din partea unor importante fonduri de investitii precum si din partea altor companii din sectorul media, analistii apreciaza ca Vivendi a avut castig de cauza deoarece, spre deosebire de rivalii sai, nu a avut probleme la capitolul anti-concurenta.