Racnetul leului, brand consacrat al MGM, se orienteaza catre comunicatiile integrate
Oficialii studioului de film si televiziune Metro-Goldwyn-Mayer Inc au declarat la mijlocul saptamanii trecute ca este necesara la nivel global o extindere a vanzarilor pe divizia tv pentru a revigora operatiunile. In planurile de extindere sunt incluse angajari masive, MGM intentionand sa angajeze inca 100 de persoane si promovarea unui sef de divizie, Jim Packer, care se va ocupa de noua companie, precizeaza Reuters.

MGM, unul dintre principalii furnizori de televiziune pe piata internationala, alaturi de nume mari precum Columbia Tristar, 20th Century Fox, Paramount sau Universal, detine integral drepturile de difuzare a seriei James Bond. Pe lista proiectelor de viitor sunt incluse continuari ale unor serii de succes precum "Legally Blonde 3" (Blonda de la Drept) insa de data aceasta, protagonista nu va mai fi Reese Witherspoon, detinatoare a unui Oscar pentru rolul principal din "Walk the Line", a declarat Rick Sands, Chief Operating Officer al MGM.

Tot la categoria "sequels" se inscrie si pelicula romance, "Cutting Edge 3" si filmele thriller "Species 4", WarGames 2", "Into the Blue 2" . Executivii MGM au anuntat cu surle si trambite extinderea diviziei de televiziune ca parte a strategiei de control asupra pietelor internationale care ofera deja servicii integrate de comunicatii la cel mai inalt nivel de performanta si tehnologie. Marii jucatori de pe piata isi disputa deja transmisia programelor tv si a datelor cu viteza mare prin intermediul cablului, satelitului si Internetului.

Internetul este deja un pion important in economia marilor case de productie de film, cele mai recente creatii ale acestora putand fi vandute on-line. 20th Century Fox este doar ultima dintre marile case de productie care au ales sa se dezvolte pe aceasta nisa, comercializarea sa facandu-se pe site-urile detinute de gigantul media News Corp. Gigantii industriei producatoare de filme, Universal Pictures, Sony Pictures Entertainment, Warner Bros., Metro-Goldwyn-Mayer si Paramount Pictures, au format un consortiu pentru a-si vinde mai bine productiile pe Internet.

Cei cinci jucatori ofera un serviciu gazduit de Movielink, un magazin online de filme, prin care utilizatorii de Internet pot sa cumpere o productie tv din cele peste 1.700 de titluri oferite, atat de arhiva cat si in premiera. Utilizatorii pot sa inchirieze un film pentru o zi la pretul de doi dolari, sau sa il cumpere pentru o suma ce porneste de la noua dolari in SUA, precizeaza publicatia online, Wall-Street.

O noua conducere menita se readuca gloria

"In acest moment piata cunoaste o expansiune uimitoare", a spus Rick Sands, adaugand ca dincolo de Ocean analiza pietei indica un apetit din ce in ce mai mare al consumatorului pentru produse de calitate, iar dupa cum stim licentele reprezinta o sursa de venituri substantiale, a incheiat el, nefacand insa nici un comentariu asupra costurilor extinderii MGM.

Sands si Harry Sloan, Chief Executive, au venit la carma MGM in urma cu mai putin de un an. Consortiul format din reprezentantii sindicatelor actorilor afiliati studiourilor si companiile media partenere MGM a decis ca celebrele studiouri trebuie sa revina la perioada lor de glorie.

Prima miscare a noii conduceri a vizat distributia de film. Sands si Sloan au semnat contracte de distributie cu producatorii independenti si au aprobat bugete impresionante pentru continuarile unor filme care au avut succes, seria Bond, "Casino Royale" sau "Rocky Balboa". Urmatoarea lor miscare, cea care a facut si obiectivul declaratiilor de la mijlocul acestei saptamani, a fost numirea lui Jim Packer in fruntea diviziei tv, acordandu-i titlul de presedinte al MGM Worldwide Television Distribution Group.

Desi MGM a demarat in forta strategia de schimbare, creand implicit 100 de posturi noi pentru extinderea retelei de televiziune, Sands isi doreste aceasta schimbare cat mai prudent, cei implicati detinand controlul in permanenta din birouri deschise in orase mari precum Hong Kong, Londra sau Roma. Actionarii majoritari MGM sunt Providence Equity Partners, Texas Pacific Group, Sony Corp and Comcast Corp.

Schimbarea era inevitabila

Divizia americana a grupului japonez Sony a platit 2,85 miliarde de dolari pentru a cumpara Metro-Goldwyn-Mayer, exceptand datoriile studioului pe care le-a preluat, cu scopul de a folosi arhiva de filme pentru transferul pe DVD-uri. Sony a cumparat studioul impreuna cu trei asociati, Providence Equity Partners, Texas Pacific Group si DLJ Merchant Banking Partners. La cumpararea MGM, Providence a contribuit cu 450 de milioane de dolari, Sony si Texas Pacific cu 300 de milioane dolari de si DLJ Merchant Banking cu 250 de milioane de dolari.

Sony a cumparat Metro-Goldwyn-Mayer, producatorul "Stargate" si detinatorul francizei care poarta acest nume pentru suma de 5 miliarde de dolari. Conform contractului, actionarii MGM primesc 12 dolari per actiune iar Sony a sters datoriile MGM in valoare de 2 miliarde de dolari. Achizitia Sony a produs agitatie pe piata, principalul sau competitor, Time Warner, fiind primul vizat.

In pachetul cumparat de Sony sunt peste 4000 de filme cunoscute publicului precum"Rocky", seria "Pantera Roz", seria "James Bond", si alte cateva titluri care transforma Sony in detinatorul celei mai mari colectii de filme, numarand 7600 de titluri. Divizia de televiziune a MGM produce si distribuie serialele "Stargate SG-1", "Stargate Atlantis". Desi achizitia Sony a creat controverse in piata iar marii jucatori s-au asteptat ca torta Columbia sa inlocuiasca racnetul leului pe genericul unor productii MGM, Rick Sands promite ca studiourile vor produce la capacitate maxima si nu vor pierde titluri care i-au consacrat in "ograda" concurentei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri