Festivalul se desfasoara in noua 9 spatii, printre care : Hala de la Industria Bumbacului, mansarda fostei fabrici de incaltaminte Flaros, Hanul Gabroveni, Biblioteca Nationala. Evenimentul va fi deschis de catre Angela Filote, presedinte al Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, Razvan Crisan, director Asociatia ORICUM si reprezentanti ai Bancii Transilvania deschid festivalul cu o conferinta pe tema contributiei industriilor creative la dezvoltarea regionala.

De asemenea, tot in ziua inaugurarii va avea loc o dezbatere despre cum pot fi sustinute business-urile bazate pe talent. La aceasta vor particopa: Marko RadenkoviŠ, presedinte Nova Iskra, hub creativ din Serbia, Paulina Mitrea, director de inovare la CLUJ IT, cel mai influent cluster creativ din tara si Zoltan Acs, director de incubare al agentiei de industrii creative Design Terminal din Ungaria.

Inscrierile sunt deschise publicului larg, in limita locurilor disponibile, prin completarea unui formular.

Pe parcursul festivalului, stundentii si tinerii se pot inscrie la seminarii si workshopuri de marketing si management in muzica, design, new media si arta, sustinute de Google Romania, Festivalul International de Teatru Caleido si Banca Transilvania. Participarea se face in baza formularului de inscriere disponibil pe site-ul www.creativeest.ro.

Citeste si:

Pe 13, 14 si 15 octombrie, profesionistii si pasionatii creativitatii vor avea parte de discutii si experiente culinare artizanale alaturi de reprezentantii ShortsUP, Dizainar, Unicat.

Pitch cu premii de 4.000 de euro

Cei care au deja o idee de afacere in industrii creative si tehnologie pot participa la Get in The Ring, eveniment de pitching organizat in parteneriat cu GEA Strategy & Consulting. Doua premii cu valoare totala de 4000 de euro, oferite de Banca Transilvania, vor ajunge la antreprenorii care reusesc sa creeze produse si servicii inovatoare. Inscrieri.

Creative Est isi propune sa demonstreze ca talentul si creativitatea autohtona pot deveni branduri puternice pentru Bucuresti si Romania. In weekendul 17-18 octombrie, publicul larg este invitat la cel mai mare market dedicat antreprenorilor creativi, cu peste 50 de standuri din fashion, design, muzica, tehnologie si gastronomie.

Creativitate care angajeaza 140.000 de oameni si aduce 9 miliarde de euro din PIB

Prima editie a festivalului de industrii creative este organizat de asociatia ORICUM, cu Banca Transilvania ca partener principal, sub patronajul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, cu sprijinul Arcub, Centrul Cultural al Municipiului Bucuresti, Institutul Cultural Roman si Institutul Polonez din Bucuresti.

Industriile creative valorifica talentul si creativitatea si se refera la arte vizuale, design, arhitectura, arte performative, mestesuguri. In Romania, industriile creative reprezinta un important sector economic, deoarece contribuie cu 9 miliarde de euro (aproape 6%) la PIB si peste 140.000 locuri de munca.