Today's lucreaza cu aproximativ 85-90 de clienti activi (au investitii lunare), printre acestea numarandu-se Midocar, Domo, Volvo, Metropolitan Hospital sau Lex Expert.

Antreprenorii investesc tot mai mult in publicitate online

“Anul acesta am vazut o dinamica mai mare in zona de clienti locali, avem antreprenori care au avut o echipa mica, interna care se ocupa de promovare online si care de curand au ales sa isi externalizeze serviciile. Printre acestia se numara foarte multe magazine online, cabinete de avocatura”, explica Lazarescu.

In jur de 70% dintre clientii companiei sunt companii antreprenoriale romanesti.

“Multe companii au inceput cu un site de prezentare a produselor sau serviciilor si acum isi doresc ca site-ul sa produca business. Site-urile de prezentare reusesc sa vanda prin publicarea de testimoniale ale clientilor (in special cele video), prin adaugarea de cifre prin care compania spune ce beneficii a adus un anumit serviciu sau produs. De exemplu: <<Am economist aceasta suma din bugetul pentru personal>>, <<Am salvat aceasta suma reducand taxele>>”, afirma seful Today's.

Multinationalele investesc de obicei in promovare pe motoare de cautare sume de peste 10.000 de euro pe luna, insa media unui buget este undeva la 1.500 si 1.800 de euro. Pe de alta parte, companiile mai mici, fondate de antreprenori romani aloca in jur de 1.000-1.200 de euro lunar pentru marketing.

Ce buget trebuie sa ai ca sa apelezi la o agentie de digital

“Cineva care are un buget de 100 de euro nu are sens sa apeleze la o agentie pentru ca ii mai plateste si acesteia 200 de euro. De obicei, renteaza sa externalizezi catre o agentie atunci cand ai un buget de peste 500 de euro”, explica managerul. Dintre cei aproape 90 de clienti activi ai companiei, aproximativ 25-30 au bugete in jurul a 500 de euro.

De obicei, companiile care ajung sa isi externalizeze partea de promovare online au cifre de afaceri de minimum jumatate de milion de euro.

Citeste si:

“Cresc foarte mult YouTube si Google Display Network. Anul acesta a crescut foarte mult YouTube pentru ca are si o prezenta foarte mare in Romania, sunt peste 6,5 milioane de utilizatori, neluand in considerare si cei care se uita pe mobil. De asemenea, Black Friday (n.red. eveniment din ultima vineri din noiembrie, ocazie cu care companiile reduc masiv preturile) creste de la an la si batalia este tot mai mare. In acea perioada, platim si de 5-10 ori mai mult (n.red. catre motoare de cautare) pentru a atrage un client, in special pe zona electroIT. De aceea, noi le propunem strategii de comunicare care sa aiba loc pana in Black Friday”, afirma cofondatorul Today’s.

De la web design la marketing online

Today’s (Links Group SRL) este o agentie de promovare pe motoare de cautare fondata de Marius Lazarescu in 2005 si care anul trecut a ajuns la afaceri de 193.000 de euro, conform Ministerului de Finante. Pentru anul acesta, managerul estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de 20%.

In 2005, cand a fost lansata, compania se ocupa de design de site-uri, insa din 2007-2008 s-a orientat catre zona de marketing online. In prezent, compania are 11 angajati, cu patru mai mult fata de anul trecut. Medie de varsta este de 28 de ani.

“Suntem intr-un proces aproape continuu de recrutare, in special pe zona de vanzari pentru ca ne dorim o expunere cat mai mare . Insa facem si foarte multe internship-uri pentru ca specialisti precum avem noi nevoie trebuie sa ii cresti. Recrutam in special oameni care au terminat facultati de comunicarea, dar atitudinea conteaza mai mult decat abilitatile”.

Printre principalii competitori ai Today’s se numara Conversion Marketing, Hogarth Worlwide, Kubis Interactive, Kaleidoscope Proximity, Syscom Digital.