Brandul Volkswagen a avut de suferit mediatic si in Romania, cuvantul "scandal" fiind cel mai folosit in asociere cu grupul auto german, mediatizarea negativa amplificandu-se si prin implicarea autoritatilor romane, care au luat masuri in acest caz, releva o analiza a Mediafax Monitorizare.

Mediafax Monitorizare a analizat timp de doua saptamani, in perioada 22 septembrie – 5 octombrie 2015, articolele din presa centrala tiparita si din 1400 de site-uri referitoare la cazul Volkswagen, rezultand 180 de articole in presa scrisa centrala si peste 9000 de articole in online.

De la inceputul mediatizarii acestui caz primul varf s-a inregistrat in data de 24 septembrie, a doua zi dupa demisia directorului general al grupului Volkswagen Martin Winterkorn. Acesta a demisionat in 23 septembrie primele referiri fiind in seara acelei zile in online si continuand masiv a doua zi atat in online, cat si in print, cand s-au mediatizat si informatii referitoare la schimbarile de la conducerea grupului.

Un alt varf de mediatizare a fost in 28 septembrie, cand Procuratura din Germania a deschis o ancheta si apare si declaratia premierului roman Victor Ponta potrivit careia din cand in cand e "binevenita" o lectie pentru "cei care tot dau lectii". In aceeasi zi au aparut multe informatii legate de numarul masinilor Volkswagen, Skoda si Seat afectate de acest scandal.

Cele mai multe referiri la au fost inregistrate in data de 1 octombrie in online (peste 1000 de articole) si in data de 2 octombrie in presa scrisa centrala (31 de articole), in momentul implicarii autoritatilor romane. In data de 1 octombrie Registrul Auto Roman a anuntat ca nu mai elibereaza carti de identitate pentru masinile Volkswagen cu motor Euro 5 diesel, iar ministrul Transporturilor, Iulian Matache, ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, si presedintele ANPC, Marius Dunca, au facut o conferinta de presa comuna si au anuntat masurile autoritatilor romane in acest caz. Toate aceste informatii si declaratii au fost amplu mediatizate in online si in ziua urmatoare si in print.

De asemenea, in perioada mentionata, Mediafax Monitorizare a urmarit asocierea brandului Volkswagen, in cadrul articolelor, cu o serie de cuvinte pozitive: incredere, respect, dezmintiri, ascensiune, crestere, castig, valoare, performant, succes, responsabilitate si altele, dar si cu o serie de cuvinte cu conotatii negative: scandal, trisat, acuzatii, declin, scadere, pierdere, ancheta, trucat, crizi, dieselgate. In multe articole monitorizate brandul a fost asociat atat cu cuvinte cu caracter pozitiv, cat si cu cuvinte cu conotatii negative, predominand insa ultimele.

Astfel, in perioada monitorizata, brandul Volkswagen a fost cel mai des asociat in articole cu cuvinte negative: "scandal" - 99 de articole in print si peste 5000 de articole in online, urmat de "acuzatii" - 30 de articole in print si peste 1000 in online si "criza" - 22 de articole in print si peste 1000 in online. In ceea ce priveste conotatia pozitiva a referirilor, cele mai des intalnite au fost "respect", "a respecta" - 26 articole in print si peste 500 in online, "valoare" - 28 in print si peste 500 in online si "incredere" - 21 in print si peste 400 in online.

Analiza a relevat ca "scandal", cel mai intalnit cuvant, a aparut de zece ori mai des in aceasta perioada decat "respect".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri