Este regele de pe tabla de sah. O campanie de succes este aceea care aduce mesajul acolo unde este publicul tinta, fie ca vorbim de locul de munca, sau locul unde alege sa isi petreaca timpul liber.

Profilul, localizarea, numarul de vizitatori, precum si imaginea locatiei in randul opiniei publice sunt criterii care stabilesc daca prezinta potential sau nu. Insa, atributul cu cea mai importanta consta in tipologia publicului tinta. In procesul de selectie al spatiilor, segmentarea publicului este vitala. Pot fi realizate campanii cu mesaje diferite in locuri diferite, spre exemplu intr-un hotel sa fie un anumit mesaj al campaniei, in timp ce intr-o cladire de birouri sa fie expus un alt mesaj.

Mesajul folosit trebuie adaptat mediului. O data ce a fost identificat publicul tinta, este esential sa fie expus la un continut relevant pentru el. De data aceasta, forma depaseste fondul, intrucat vizualul trebuie sa fie extrem de atractiv. Avantajul in comunicarea indoor consta in rata de memorare de peste 80%, fata de alte medii in care aceasta se situeaza la valori cuprinse intre 30 si 40%. Intr-o cladire de birouri o persoana este expusa la mesajul promovat zi de zi, in intervalul luni-vineri si de mai multe ori pe zi, practic de fiecare data cand calatoreste cu liftul (expunere in frame-urile din lifturi), sau se afla in zona de asteptare a liftului (expunere in citylight). Mai mult decat atat, fiecare interactiune este de durata, o persoana petrece un timp de calitate, undeva intre 10 si 30 de secunde in prezenta suporturilor publicitare la fiecare calatorie cu liftul.

Adaptarea continua a mesajului este o alta cerinta obligatorie pentru mentinerea interesului publicului tinta. Daca in cazul outdoor-ului sau altor medii, costurile cu productia sunt semnificative in bugetul companiei, in promovarea indoor acestea sunt aproape egale cu 0, un poster pentru lift avand un pret modic. Astfel ca, un refresh al mesajului va pastra publicul tinta curios. In plus, companiile au posibilitatea sa analizeze in timp real reactiile si realizeze modificari in cazul in care considera ca nu sunt in concordanta cu obiectivele propuse.

In cazul in care continutul este creat pentru a genera vanzare, este esential ca discountul si pretul sa fie comunicate clar. Pe langa aceste informatii, este recomandata mentionarea si altor coordonate care pot ajuta (link-ul website-ului, mentionare puncte de vanzare). Un mix cu componenta digitala nu poate decat sa aduca un plus campaniei desfasurate. O tendinta tot mai des intalnita este alocarea unui QR code pentru astfel de promotii. Daca mesajul prezinta interes, timpul de expunere la mesaj este suficient pentru a determina o actiune imediata (in timp ce este asteptat liftul se scaneaza QR code-ul).

Eficienta campaniilor este conditionata atat de locul in care se face reclama, cat si de solutiile de expunere. Proiectele de comunicare pot include atat partea expozitionala prin intermediul standurilor si al citylight-urilor amplasate in puncte cheie, cat si campanii de sampling sau alte activari neconventionale. Campaniile derulate prin amplasarea standurilor de prezentare prezinta avantajul de a facilita o interactiune directa intre brand si public tinta. Fie ca vorbim despre actiuni de sampling, sau actiuni de vanzare directa, consumatorii au o reactie imediata ce permit validarea strategiei de promovare. Daca reactiile nu sunt in concordanta cu obictivele, se pot implementa schimbari in cel mai scurt timp posibil. Fara costuri semnificative.

www.inventmedia.ro