„Spre 70% din venituri provin din activitati de consultanta, cele mai profitabile fiind serviciile specializate de public affairs, research si monitorizari specifice, corporate communication si brand PR”, spune Mihailescu.

Pentru anul acesta managerul se asteapta la o cifra de afaceri de un milion de euro si sa termine cu profit. In 2014 BDR Associates a avut afaceri de 1,1 milioane de euro si profit net de 47.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

„In 2015 inregistram o crestere pe segmentul de consultanta in public affairs, dar si pe divizia de brand PR si digital. Din perspectiva industriilor, cea mai mare pondere o au in continuare proiectele derulate in IT&C, servicii financiare si productie/logistica. Este un an foarte activ pentru biroul din Republica Moldova, unde comunicam in principal in proiecte institutionale, cum este proiectul e-government derulat de Guvernul Republicii Moldova cu o finantare a Bancii Mondiale sau cel de comunicare pentru Delegatia Comisiei Europene, dar dezvoltam si proiecte pentru companii private”, explica Alexandra Mihailescu.

Primele luni din an au fost austere

Compania are birouri in Romania si Republica Moldova, dar are clienti si in Azerbaidjan sau Kazahstan.

„Avem o prezenta solida in Republica Moldova incepand din 2002 si derulam proiecte si in alte piete, de la tarile Baltice pana in zona Caucaz. Agentia noastra din Republica Moldova actioneaza ca un hub regional pentru proiectele derulate in aceste piete, iar ca venituri genereaza cam 20% comparativ cu cifra de afaceri pe Romania”, spune Mihailescu.

BDR lucreaza pentru peste 50 de clienti, in special din sectorul financiar, logistica, real estate, industrii producatoare, IT&C, proiecte institutionale cu finantari europene.

„A fost un demaraj auster in 2015, ceea ce a dus la o scadere a bugetelor din primul semestru comparativ cu anul precedent, dar cu revenire pe parcursul anului”, afirma vicepresedintele BDR despre evolutia bugetelor de PR anul acesta.

Agentia a castigat opt clienti in 2015, acestia fiind din industriile alimentara, farma, fashion, IT&C, productie, imobiliare si un start-up din tehnologie. Majoritatea sunt companii internationale pentru care agentia ofera servicii de comunicare corporate, brand PR sau public affairs.

De asemenea, BDR incheiat colaborarea cu patru clienti in acest an.

Tot mai multe licitatii sunt organizate de diviziile de achizitii

„Clientii vor in continuare rezultate masurabile, valoare adaugata si un partener de comunicare care sa le cunoasca businessul, sa poata sa anticipeze corect riscurile reputationale si sa le sesizeze oportunitati. Au asteptari ridicate, indiferent de resursele pe care le aloca. In ceea ce priveste gestionarea comunicarii la clienti, asistam in ultimii ani la o crestere a numarului de licitatii derulate de diviziile de procurement. Se mentine in continuare presiunea pe bugete si a aparut, in plus, si cerinta de <<finantare>> a costurilor din proiecte, practic de asigurare a cash-flowului in conditiile in care termenele de plata dinspre client cresc. Totul se reduce la fondurile existente in piata, care sunt limitate, iar in absenta unor masuri concrete si a unei viziuni economice pe termen lung din partea decidentilor politici, care sa sustina atragerea de noi investitii, nici piata de comunicare nu poate evolua”.

In prezent compania participa la licitatii din IT&C, financiar-bancar, proiecte europene si alte domenii.

Citeste si:

Pentru BDR lucreaza 28 de angajati in biroul din Romania si Republica Moldova, acestora adaugandu-li-se si colaboratori.

„Avem mereu in vedere recrutari. Cautam consultanti cu un nivel de experienta care sa permita acordarea de consultanta in comunicare strategica, capabili sa gestioneze activitati de public affairs, situatii de criza si relatia cu presa. Acestea sunt competentele care ne intereseaza in perspectiva, fara sa neglijam insa digital sau brand PR”.

In zona de public affairs, domeniul cel mai profitabil pentru companie, agentia a intrat in 2003 datorita parteneriatului cu reteaua Hill+Knowlton Strategies. Clientul era o companie specializata in petrochimie si aditivi.

„Din 2007 cererea de servicii de public affairs a crescut, simultan cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si cu tot procesul de aliniere legislativa care a urmat, inclusiv relationarea cu europarlamentarii, monitorizari specializate pe industrii, etc, ceea ce ne-a determinat sa ne cream inca din 2007 divizia de public affairs. Piata s-a profesionalizat in ultimii ani, iar pentru noi a contat foarte mult cand un partener din Europa care ne-a nominalizat ca fiind una dintre agentiile cele mai profesioniste din Europa”, a mai spus vicepresedinta BDR.

Urmeaza un an dificil pentru mediul de afaceri

Compania ofera servicii de public affairs pentru companii si institutii din sectorul financiar, industrie si energie, real estate, tech start-ups, servicii postale si curierat, FMCG, sau in domeniul cultelor.

„Comunicarea strategica devine o necesitate in conditiile de impredictibilitate a pietei. Public affairs ramane o prioritate pentru companiile al caror business este afectat de modificarile permanente din legislatie, si de influenta politicului asupra mediului economic, iar initiativele legislative, adesea greu de urmarit si inteles, vor genera mereu solicitari de servicii de la companii cu competente in public affairs. Urmeaza un an dificil pentru mediul de afaceri, avand in vedere alegerile locale si parlamentare, ceea ce va impune si mai multa atentie acordata mediului legislativ si de reglementare, avand in vedere istoricul de pana acum din Romania”, a adaugat Mihailescu.

Ea mai spune ca investitorii sunt in continuare prudenti din cauza mediului economic instabil companiile mentinandu-se planurile pentru comunicare pe termen mediu si scurt.

Printre cei mai mari jucatori din domeniul relatiilor publice se numara McCann PR, V+O Communication, Graffiti PR, Golin si The Practice. Pe piata de public affairs cei mai importanti jucatori sunt BDR, Links Associates, Point Public Affairs, Good Affairs Communication, Grayling si McGuireWoods.

BDR Associatesc Communication Group este detinuta de Catalina Rousseau (80,25%), Alexandra Mihailescu (14,75%) si Catalin Tudor Stan (5%), conform Registrului Comertului.