Festivalul organizat la initiativa IQads si 24-FUN ce s-a desfasurat in perioada 4-10 septembrie pe terasa „La Motoare”, si-a propus sa aduca in prim-plan un segment publicitar putin dezvoltat in Romania – innovative media, anunta un comunicat al evenimentului. Interesul relativ scazut al brandurilor romanesti pentru instrumentele neconventionale s-a facut remarcat la prima editie a festivalului, insa organizatorii promit ca lucrurile nu vor ramane asa.

„Ideea unui eveniment de publicitate alternativa este bine venita dar si curajoasa. Nu mai e de de mult o mirare faptul ca absolut orice tanar de peste 17 ani vrea in (sau se pricepe la) publicitate - dovada o face numarul mare de spectatori seara de seara, dar si frenezia cu care mintile s-au incins pe forum generand o avalansa de propuneri. Important e ca cineva sa-i indrume si sa-i educe, iar IQads face bine treaba asta prin puterea exemplelor de tot felul. Pe de alta parte e si un semn bun pentru industrie. Atat pentru viitorul ei cat si pentru agentiile si clientii existenti: o idee buna si bine executata isi va gasi oricand un public sa o aprecieze. Felicitari organizatorilor”, a declarat Victor Dobre, director executiv IAA.

Astfel, de-a lungul saptamanii ADfel, participantii la festival au putut observa ca liftul de „La Motoare” a fost mai incapator pentru consumatorii de Coca-Cola Light. O data ajunsi pe terasa, tinerii prezenti la eveniment au avut un prim contact cu paternitatea, fiind acostati de un copil in cautarea unui tata – doar unul dintre milioanele de motive care te determina sa folosesti Durex. Cum lifturile se mai strica, multi participanti la festival au fost nevoiti sa urce pe scari si nu s-au mai putut opri pana sus, pentru ca alaturi de ei, a fost Nutline. Efectul Axe s-a facut remarcat prin intermediul baietilor de la barul terasei, plini de ruj pe camasi si cu scoruri ridicate la click-ul Axe. Tot in cadrul ADfel, lumea a stat mai comod si nu a mai facut coada la bar, multumita curierului rapid Cargus, care s-a ocupat de livrarea rapida si gratuita a comenzilor.

Pe langa proiectele de neconventional, in fiecare seara din saptamana ADfel, cei prezenti pe terasa au putut urmari proiectii cu un melanj de spoturi internationale, serii de joi fiindu-i rezervate spoturile produse in Romania, de dragul unei ADfel de comparatii.

“ADfel este evenimentul care pe mine m-a surprins. La inceput am crezut ca e doar o joaca, un gand de-al cuiva, insa am observat ca sunt multe ganduri neconventionale la IQads care sunt puse in practica. Ideea unui festival de neconventional mi se pare “rosie”, o intentie superba pentru ca prea ne obisnuisem sa functionam in acelasi format, sa folosim mai mereu clisee. Astfel, mi se pare o initiativa vitejeasca si de-abia astept sa vad ce mai este scris prin WC-uri, pe maselele cuiva si cine mai stie pe unde”, a declarat Gianina Corondan, in deschiderea festivalului.

ADfel este primul eveniment anual dedicat publicitatii neconventionale, organizat la initiativa IQads si 24-FUN. Scopul sau este de a integra in comunicarea publicitara tendintele de actualitate ale culturii urbane si de a oferi brandurilor ocazia sa comunice cu publicul intr-un cadru informal. ADfel se desfasoara pe parcursul unei saptamani, in perioada 4 - 10 septembrie pe terasa 'La Motoare' si este sustinut de Radio Guerrilla, MTV Romania, Cotidianul, HotNews, Compact, OOPS Media, Elevate, NewsOutdoor, Re:PUBLIK si Oblique TV.

IQads este cel mai mare portal dedicat publicitatii din Romania. Avand o audienta lunara de peste 100 000 de vizitatori, IQads se adreseaza pasionatilor de publicitate, atat profesionisti ai industriei de advertising, marketing sau media, cat si simpli consumatori de publicitate, iubitori ai reclamelor inteligente. Datorita continutului bogat in informatie si actualizarilor permanente, IQads reprezinta pentru oricare dintre acestia „cea mai lunga pauza publicitara”.

Citeste si:

Publicitarii prezenti la festival au declarat:

„Oamenii vor sa vada publicitate buna. Vin sa o vada si sunt chiar dispusi sa plateasca pentru asta – un lucru revigorant mai ales cand stim ca in fata televizorului fiecare incearca sa scape de ea. In aceasta seara am vazut foarte multi tineri care confirma aceasta idee, oameni care nu stau neaparat in fata televizorului, ci oameni care stiu sa aprecieze o idee buna oriunde o gasesc: in lift sau pe mesele de La Motoare”, a declarat Cristian Munteanu, Creative Director TBWA/MERLIN.

„Se cam lasase noaptea cand am ajuns la ADfel si am cam pierdut partea neconventionala. M-am bucurat de curierul Cargus care a adus bere la masa si am verificat inca o data ce se intampla in Direct Marketing: e greu sa gasesti furnizorul, dupa care totul merge ok. Asa si curierul meu, pana l-am prins a durat ceva, dar livrarea a fost rapida. In ceea ce priveste festivalul, orice fel de spatiu sau de eveniment in care se promoveaza advertisingul de buna calitate nu poate fi decat de ajutor pentru o industrie inca in formare. ADfel face parte din categoria acestor evenimente, iar faptul ca organizatorul vine din partea mediei de publicitate arata ca lucrurile se misca inspre bine”, considera Stefan Chiritescu, Strategic Planner la Graffiti BBDO.

„Un festival cum e ADfel introduce oamenilor o forma destul de noua de publicitate: media neconventionala, media interactiva, adica un echivalent al happening-urilor din arta. Ma bucur ca ati luat aceasta initiativa si e timpul ca din ce in ce mai multi clienti sa inteleaga ca si la noi, oamenii vor incepe sa fuga din fata televizorului, de langa radio si sa-si inchida internetul din cand in cand. ADfel e pionier in Romania si cred ca si in Europa Centrala si de Est si il salut din toata inima”, explica Alexandru Dumitrescu, Associated Creative Director la McCann Creative Services.

“ADfel e o initiativa de business nu rea si o incurajare a tinerilor nu neaparat angajati in domeniu de a face publicitate. ADfel e fun. Lumea vine acolo ca sa se distreze, iar in acesti parametri e un festival absolut ok. Mi-ar placea sa imi vina cativa clienti la ADfel sa vada si ei reclamele din afara”, a declarat Bogdan Naumovici, Creative Director la Leo Burnett.

“Aparent este un fel de calup publicitar prelungit, pe categorii. Sper sa fie mai mult decat atat si anume sa aiba un rol educativ adica sa participe si sa interactionam cu oameni care chiar vor sa construiasca ceva in domeniul asta.” Costin Pila Popescu, Creative Director Cap.

“ADfel e un experiment interesant, pe o zona care are inca nevoie de multa incurajare, aceea a publicitatii neconventionale. Cata vreme asta va ajuta alocarea de bugete si pe asa ceva - vorbesc aici de marcile care nu au facut-o pana acum - e o initiativa foarte buna. Rezultatele le vom vedea in timp; daca peste cativa ani vom vedea o evidenta “inflorire” a genului, inseamna ca a fost ‘de bine’. Daca insa va reprezenta doar debuseul de “publicare” a unor experimente destinate exclusiv sectiunilor “special activation” din festivaluri, inseamna ca a fost ‘de rau’. Pana una alta insa, bafta multa si succes la adunat marfa pentru ineditul vostru concurs de neconventionale” - a declarat Serban Alexandrescu, Headvertising, pentru blogul festivalului.