“Neuromarketingul este cercetare neuronala si o consider urmatorul nivel in a intelege si anticipa reactiile oamenilor la anumiti stimuli. Mai exact este ce se intampla in creierul omului cand vede sau aude anumiti stimuli”, a explicat Nica.

Ea a adaugat ca de obicei nu sunt diferente majore intre ceea ce declara oamenii intr-un interviu clasic de cercetare si ceea ce se intampla in creierul lor cand vad anumite imagini. Insa prin cercetarea de neuromarketing specialistii pot vedea mai bine anumite lucruri care au atras atentia consumatorilor.

„Uneori ai interviuri si oamenii spun foarte multe intr-o ora, dar printr-o cercetare de tip RMN poti vedea care au fost lucrurile care l-au influentat cel mai mult. De obicei nu se contrazic, scopul este sa mergi mai in profunzime”

Printre campaniile testate de Open-I Research se numara My Way, un proiect realizat pentru compania de asigurari NN.

„Reclama era formata din secvente cu oameni care cantau melodia My Way. Oamenii spun multe lucruri la unele scene, dar a existat o activare foarte mare la creier la o imagine in care doctorul iesea din sala de operatii si spunea „I did what I had to do”. Si desi oamenii spuneau ca le-a placut reclama, abia vazand pozele cu activitatea creierului si ce contradictie a generat intre ce ziceau oamenii si era in creier, am observat ca pe fundalul reclamei in spatele doctorului care spunea „I did what I had to do” se vedea un om stand pe spate. Imaginea era extrem de interpretabila si oamenii au simtit in subconstient ca ceva nu e in neregula. Asa ca am schimbat imaginea cu un fond neutru in spatele doctorului si a fost bine”.

Adina Nica spune ca cel mai eficient pentru companii ar fi sa testari de neuromarketing in faza de prelansare a produsului.

„Asa faci cele mai mari economii. Testarea de reclama costa cu 5.000-6.000 de euro in plus fata de una clasica. O testare clasica costa pana in 10.000 de euro. Preturile sunt in functie de profilul targetului de clienti, de lungimea interviului”.