Chiar daca publicitatea se poate lafai acum pe platforme digitale si pe alte canale media netraditionale, reclamele se bat sa ajunga tot pe micul ecran, afirma un studiu intocmit de Initiative Futures Worldwide, pe baza informatiilor furnizate de experti din peste 50 de tari. Campionii sint americanii: ei indura 789 de spoturi saptaminal. Si in Europa Centrala si de Est, fenomenul, desi recent, are parte de o ingrasare spectaculoasa. Numarul de reclame tv ingurgitate de telespectator a crescut cu 112% la bulgari, 61% la lituanieni si 57% in Polonia.

Celularul bate masina in Romania

Si in Romania prezenta reclamelor pe micul ecran, la radio sau in presa este in continua crestere. Conform unei monitorizari Alfa Cont, numarul de insertii publicitare pe primul sfert ale acestui an este cu 20% mai mare fata de aceeasi perioada din 2005. Volumul brut (calculat pe tarifele lista) a atins, de asemenea, 680 de milioane de euro, cu 40% mai mult decit anul trecut. Cele mai active companii, conducatoare in topul frecventei si anul trecut, au fost cele de telefonie mobila. Cele peste 31.000 de insertii s-au datorat si aparitiei noului jucator Cosmote, agresiv in campanii publicitare si promotii. Pe locul doi in clasamentul domeniilor celor mai vizibile in mass-media s-au parcat automobilele, numarul de aparitii sarind cu 88% fata de anul trecut.

Alte categorii frecvente in ochii romanilor au fost bauturile racoritoare, bancile, berea, iaurtul si ciocolata. Procter&Gamble isi pastreaza titlul de cel mai mare investitor in publicitate din Romania, urmat de European Drinks&Food, compania fratilor Micula, a carei frecventa in media a crescut cu 62% anul acesta. In ceea ce priveste marcile, Orange a fost cea promovata la inceputul lui 2006, luind locul companiei Zapp, premianta de anul trecut. De asemenea, conform informatiilor Alfa Cont, campanii intense pe tv s-au derulat pentru Izvorul Minunilor si cartela Cosmote.

Publicitatea estica depinde de TV

„Oamenii evita publicitatea deoarece le intrerupe vizionarea programului tv. De altfel si termenul folosit pentru definirea ei spune totul: „Publicitate disruptiva“. In Romania, dar si in tarile fost comuniste, se investeste mai mult in tv decit in celelalte medii: cam 60-65% la noi fata de 40% media globala. Motivul este ca in Europa de Est tv-ul este principalul si cel mai ieftin mijloc de informare, dar si cel mai raspindit mod de petrecere a timpului liber“, spune Octavian Popescu, Managing Director Initiative Romania.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=44&art=17583&cHash=adf25ac71d