Un spot TV al lantului de fast-food american KFC a fost interzis in Marea Britanie, pe motivul ca "induce in eroare publicul consumator".

Autoritatea pentru Standarde in Publicitate (ASA), un fel de CNA britanic dedicat in intregime publicitatii audio-vizuale, a primit un numar de cinci plangeri de la cetatenii britanici care au argumentat ca un sandwich cu fillet de pui prezentat in spotul TV este mult mai mic in realitate decat in reclama inselatoare.

Nu numai dimensiunea produsului nu corespundea realitatii, ci si restul elementelor, mai precis sosul care s-a dovedit a fi mult mai abundent, iar salata de o calitate inferioara celei de la televizor.

Citeste si:

KFC s-a aparat, argumentand ca acel chicken-burger se inscrie in standardele companiei de dimensiune si calitate si nu exista nici o inadvertenta intre publicitate si realitate. De asemenea, compania americana a invocat o posibila iluzie optica (protagonistii spot-ului aveau mainile mai mici, astfel ca burger-ul parea mai mare), pe langa titulatura produsului de Mini Chicken Fillet Burger.

ASA a invocat incalcarea uneia dintre legile de baza ale publicitatii, si anume: "Advertiserii pot prezenta un produs intr-o lumina care ii avantajeaza, insa nu au voie sa induca publicul in eroare".

KFC apartine concernului american alimentar Yum Brands, care detine si marcile Pizza Hut si Taco Bell.