Principala problema a agentiilor de comunicare este ca nu au acceptat ca lucrurile s-au schimbat pentru totdeauna, a declarat Radu Florescu, cofondator si presedinte al grupului Centrade in cadrul emisiunii Wall-Street 360.

„Problema noastra este schimbarea pietei de comunicare, este o schimbare completa, ce faceam in anii 90 nu are nicio legatura cu ceea ce facem azi. Agentiile traditionale de comunicare nu cred ca au acceptat ca aceasta schimbare este una pentru intotdeauna, ca nu putem reveni inapoi. Clientii nu au timp sa se intalneasca cu agentiile pentru ca in criza companiile au renuntat la oameni, la fel cum am facut si noi. Cat timp sta un client cu agentia? 5%. Asta inseamna mai putin timp, inseamna ca vor un singur contact pentru digital, media, BTL, ATL, vor o persoana care le face pe toate. Centrade a devenit Centrade Integrated. Noi am inceput un proces care a inceput acum doi ani, nu am terminat cu totul, inainte erau mai multe agentii, acum sunt toate intr-o sigura agentie. Asta inseamna mai putin timp, mai multa eficienta pentru noi, probabil mai ieftim, este o eficienta care se traduce in bani si timp. Timpul pentru noi este cel mai valoros. Eu incep la 7 si termin la 11 noaptea, as vrea sa am mai mult timp si acelasi lucru si pentru clienti”, explica Florescu.

Grupul Centrade a fost fondat de fratii Nick, John si Radu Florescu si este prezent in Romania inca de la inceputul anilor `90. Timp de peste 20 de ani, Centrade Integrated a fost afiliata retelei internationale Saatchi & Saatchi, afiliere care a incetat in decembrie 2014.

O alta problema a agentiilor este data de termenele lungi de plata.

"In Europa termenul de plata este de 60 de zile, in Romania de 120 de zile. Acest lucru inseamna patru luni de credit, nu este business. Mai bine transformam agentiile in banca, este ceva ce afecteaza furnizorii, angajatii", mai spune managerul Centrade.

El adauga ca la nivel europeana, 68% dintre clienti se gandesc sa isi creeze un departament propriu de publicitate si sa renunte la agentie.

"Este vorba de lipsa de incredere in ceea ce facem noi, agentiile. Inseamna ca ceea ce facem nu este suficient, inseamna ca nu ne-am actualizat destul de bine. Agentiile trebuie sa isi schimbe atitutidinea, sa recunoasca ca lumea s-a schimbat, si sa fim eficienti la un pret accetabil", afirma seful Centrade.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri