Programele TV si filmele ar fi mult mai monotone daca personajele ar bea dintr-o sticla pe care sa scrie Suc si ar fuma dintr-un pachet pe care sa scrie Tigari. Plasarea produselor in emisiuni, programe TV sau filme a devenit o practica de publicitate obisnuita a marilor companii.

Dupa un recent studiu al firmei de research PQ Media, din Stamford Connecticut, se pare ca acest mod de publicitate a crescut simtitor, anul trecut, in Statele Unite, cu 44 de procente, pina la fabuloasa suma de 1 miliard de dolari. Studiul realizat are 100 de pagini, continind trenduri pe o perioada de treizeci de ani si previziuni pe inca cinci ani. Mai mult de jumatate dintre produsele plasate sint doar in patru 4 categorii de marketing dintre cele zece categorii de marketing si anume: mincare si bautura, calatorii si vacante, imbracaminte si accesorii si transport si parti auto. La o rata anuala de crestere de 15% se preconizeaza ca pina in 2009 sa se ajunga la 6,9 miliarde de dolari cheltuiti pe astfel de publicitate la TV. Intre 1999 si 2004, rata anuala de crestere a fost de 16% si din cauza posturilor TV de nisa, cum ar fi postul specializat pe mincare (Food Network) sau pe studiat (The Learning Channel).

Cresterea spectaculoasa se datoreaza in mare parte si scumpirii cu aproape 7% a publicitatii conventionale. Pentru foarte multi publicitari, plasarea produselor a devenit parte integranta a strategiilor lor de atac.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri