Programele TV si filmele ar fi mult mai monotone daca personajele ar bea dintr-o sticla pe care sa scrie „Suc“ si ar fuma dintr-un pachet pe care sa scrie „Tigari“. Plasarea produselor in emisiuni, programe TV sau filme a devenit o practica de publicitate obisnuita a marilor companii.

Dupa un recent studiu al firmei de research PQ Media, din Stamford Connecticut, se pare ca acest mod de publicitate a crescut simtitor, anul trecut, in Statele Unite, cu 44 de procente, pina la fabuloasa suma de 1 miliard de dolari. Studiul realizat are 100 de pagini, continind trenduri pe o perioada de treizeci de ani si previziuni pe inca cinci ani. Mai mult de jumatate dintre produsele plasate sint doar in patru 4 categorii de marketing dintre cele zece categorii de marketing si anume: mincare si bautura, calatorii si vacante, imbracaminte si accesorii si transport si parti auto. La o rata anuala de crestere de 15% se preconizeaza ca pina in 2009 sa se ajunga la 6,9 miliarde de dolari cheltuiti pe astfel de publicitate la TV. Intre 1999 si 2004, rata anuala de crestere a fost de 16% si din cauza posturilor TV de nisa, cum ar fi postul specializat pe mincare (Food Network) sau pe studiat (The Learning Channel).

Cresterea spectaculoasa se datoreaza in mare parte si scumpirii cu aproape 7% a publicitatii conventionale. Pentru foarte multi publicitari, plasarea produselor a devenit parte integranta a strategiilor lor de atac.