Posturile Discovery nu mai fac parte din grila RCS&RDS din 2012 cand operatorul a scos brandurile companiei americane invocand taxele mari percepute de Discovery pentru difuzarea programelor. In aceeasi perioada, RCS&RDS a introdus propriile canale care sa inlocuiasca continutul Discovery Communications, posturile noi - Digi Life, Digi World, Digi Animal World- fiind foarte similare cu brandurile Discovery World, TLC si Animal Planet. De asemenea, la acel moment, BBC Entertainment a inlocuit postul Discovery Channel.

Din toamna lui 2012 managementul local al Discovery s-a concentrat foarte mult pe online pentru a-si tine telespectatorii aproape.

1,3 milioane de oameni urmaresc pagina de Facebook a Discovery

“Avem o comunitate foarte activa si numeroasa pe Facebook. Unii dintre fanii nostri ar putea fi frustrati pentru ca afla ce se intampla pe Discovery de pe Facebook, ar putea fi frustrati ca nu vad show-urile,dar astfel pot afla despre ele si o parte dintre ei ar putea sa ne urmeze la alti operatori, altii s-ar putea sa nu”, spune Roseti.

Posturile Discovery sunt transmise insa de UPC, Orange si Telekom, trei dintre cei mai mari operatori de televiziune de pe piata locala. De asemenea, Eurosport 1 si Eurosport 2 fac parte si din grila RCS&RDS.

Pagina de Facebook a Discovery are circa 1,3 de milioane „prieteni”, o cifra foarte mare avand in vedere ca in Romania sunt in jur de 8,2 milioane de utilizatori ai retelei de socializare.

Ada Roseti, Discovery: Vrem sa fim in toata tara

„Suntem mai mult decat dornici sa ajungem la telespectatorii nostri si sa vorbim cu RCS&RDS despre a reveni in grila. Este ceva ce stim, ce am auzit de la telespectatorii nostri, facem tot ce este posibil sa incepem o discutie cu RCS&RDS. Orice este posibil, este dificil sa dam un raspuns, dorinta si intentia noastra este sa vorbim si sa ne aratam emisiunile telespectatorilor nostri, sa fim in toata tara”, explica managerul.

Discovery este prezent in Romania de peste 18 ani si are un portofoliu de 15 canale: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, ID Investigation Discovery, Discovery Showcase HD, Animal Planet HD, Discovery Turbo Xtra HD, Discovery Science HD, ID Xtra, Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD.

Cele mai urmarite canale din portofoliul Discovery Romania sunt Discovery Channel (12.000 de telespectatori, la nivel national), Eurosport 1 (9.000 de spectatori), Animal Planet, Eurosport 2 si TLC, potrivit datelor pe luna noiembrie (la nivel national), publicate pe site-ul Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor. Datele au fost masurate de Kantar Media Audiences.

Citeste si:

Cel mai afectat de iesirea din grila RCS&RDS a fost brandul principal al americanilor, mai exact postul Discovery Channel, care in octombrie 2012- ultima luna in care a fost vizionat si de abonatii RCS&RDS, avea o audienta de 22.000 de telespectatori la nivel national, in timp ce luna trecuta cifra era cu 10.000 de persoane mai mica.

Publicul Discovery Channel in Romania: migreaza de la 2/3 barbati la echilibru femei-barbati

Publicul predominant al Discovery Channel este format in special din barbati cu varste intre 25 si 39 de ani.

“Discovery Channel este un canal urmarit mai mult de barbati, dar acest lucru nu inseamna ca este un canal pentru barbati, lucrurile depind de emisiune. Inainte audienta era formata doua treimi din barbati, iar acum ne apropiem de jumatate-jumatate. Practic, am trecut de la a fi un canal cu o audienta formata din barbati la un echilibru si asta pentru ca ne concentram pe interesele oamenilor si mai putin pe date demografice. Telespectatorii sunt interesati de oameni interesanti, de o viata activa si implinita, petrec timp in fata televizorului, dar nu pentru a evada din viata lor, ci pentru a si-o imbogati. Postul are o audienta care evolueaza continuu si este unul dintre brandurile TV urmarite in special de generatia Millenium", mai spune Roseti.

Paul Welling, senior vicepresedinte si manager de canale pentru Discovery Networks in Europa Centrala & de Est, Orientul Mijlociu si Africa, spune ca ceea ii uneste pe telespectatorii tuturor brandurilor Discovery este curiozitatea.

Romanii, foarte interesati de Bear Grylls

“Toti sunt curiosi, iar aceste este un lucru cheie. De exemplu, in cazul Discovery Channel ii intereseaza informatia, dar vor si divertisment, pe TLC vor sa vada emisiuni care sa ii inspire, vor sa vada experiente extraordinare si lege aceste experiente de viata lor obisnuita, ID Investigations Discovery este despre storytelling, oamenii vor sa auda povestile altor oameni. Animal Planet este un canal de familie. Acum familiile se uita mai putin impreuna la televizor, dar Animal Planet face astfel aduce familia impreuna, este un post pentru comunitate", explica Welling.

In ceea ce priveste continutul, telespectatorii Discovery din toata lumea prefera emisiunile de aventura si tehnici de supravietuire, cele despre masini si emisiunea Goana dupa aur.

"Romanii sunt foarte interesati de programele de tip supravietuire si aventura, Bear Grylls are succes incredibil in Romania. De exemplu, in Bulgaria este diferit pentru ca in aceasta tara oamenii prefera show-urile cu masini. In Africa de Sud are foarte mare succes emisiunea Goana dupa aur. Gusturile depind de la regiune la regiune, dar, in acelasi timp, exista multe lucruri similare", explica Paul Welling.

De altfel, romanii sunt cei mai incantati de ideea de a invata lucruri noi si interesante, 95% dintre respondentii unei cercetari Discovery afirmand acest lucru, arata raportul “Era Curiozitatii”, realizat de Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa) in sapte tari din regiune. Tarile participante la studiu sunt Germania, Polonia, Romania, Rusia, Arabia Saudita, Africa de Sud si Turcia.

Citeste si: Paul Welling, Discovery: In 2016 vom filma cel putin un documentar in Romania

Discovery vrea sa filmeze in 2016 cel putin un documentar in Romania

Discovery vrea sa filmeze in 2016 cel putin un documentar in Romania