Efectul insa este prea putin placut: actiunile au scazut cu 13%, iar celelalte companii companii pe Internet, care isi axeaza afacerea in mare parte pe advertising, si-au exprimat ingrijorarea, informeaza presa internationala. „Yahoo a avut de-a face cu o mica scadere in legatura cu advertisingul la servicii financiare si la masini”, a precizat investitorilor, Susan Decke, directorul financiar al Yahoo, intr-o conferinta media la Goldman Sachs. „Este un nou trend. Au trecut doua sau trei saptamanai si noi inca nu stim daca este vorba despre un indicator pentru o incetinire a afacerilor”, a continuat Decker.

Pe 18 iulie, previziunile Yahoo in ceea ce priveste veniturile sale in cel de-al treilea semestru erau de 1.12 miliarde de dolari pana la 1.23 de miliarde, excluzand costurile pentru site-urile afiliate, pe care ruleaza advertising al Yahoo.

Producatorii de automobile au mutat, cel putin in ultimii trei ani, o importanta portiune din campaniile lor de advertising pe internet. Liderii din industrie, precum General Motors si Ford, au investiti miliarde de dolari in costuri pentru lupta cu pierderile de pe piata nord americana.

Presedintele Yahoo, Terry Semel, a precizat ca „In acest semestru am avut de-a face cu o scadere in ceea ce priveste advertisingul pe doua dintre cele mai importante sectoare: servicii financiare si masini. Ele cresc in continuare insa nu atat de repede cum speram noi sa o faca in acest moment”.

Planurile marilor companii de media urmeaza fagasul normal

Si totusi, o parte din piata de media a crescut cu 1.5% dupa declaratiile directorilor executivi ai Walt Disney Co., Viacom Inc. si Time Warner Inc., care au promis ca vor exploata posibilitatile Internetului si vor oferi privitorilor oricand, orice dispozitive de care au nevoie. CEO al Disney, Bob Iger, a prezis faptul ca “din ce in ce mai multi oameni se vor uita la televizor sau vor privi continutul acesta pe computerele personale”, declaratiile fiind facute dupa ce a primit peste un milion de dolari pe filmele downloadate pe iTune-urile Apple Computer Inc.

"Suntem la inceput de era digitala”, a precizat si Philippe Dauman, CEO al Viacom.

Time Warner a fuzionat in 2002 cu AOL. Aproximativ 40% din noii utilizatori ai serviciilor gratuite AOL au fost pentru prima oara utilizatori AOL. In timp ce acesta a participat cu mai putin de 20% la venitul anual al Time Warner pentru anul 2005, investitorii sunt de parere ca reusind sa conduca afacerea pe Internet in directia care trebuie, va mari considerabil afacerea si averea intregii companii. “Cred intr-adevar ca mergem inainte”, a spus Dauman, “nu mai vorbim despre strategii traditionale, strategia digitala va fi singura strategie pe care o vom folosi”, a conchis reprezentantul Viacom.

Time Warner, cu un venit estimat la 10.7 mld. dolari, ofera AOL gratuit

Time Warner, cu un venit estimat la 10.7 mld. dolari, ofera AOL...