Pentru anul 2007, previziunile privind piata virtuala romaneasca apreciaza un numar de 7 000 000 de utilizatori. Astfel, putem spune ca Internetul devine si in Romania, un instrument important de transmitere a mesajelor, in completarea mediilor consacrate de promovare.

Bogdan Naumovici, Director de Creatie Leo Burnett Romania si membru in juriul de anul acesta al competitiei Internetics Web Promo observa necesitatea utilizarii mediului de comunicare adecvat in functie de specificul publicului tinta vizat: “As putea sa dau citate pompoase despre evolutia mediului virtual si prorociri funeste despre viitorul televiziunii. Nu am sa va spun decat atat: in niste focus grupuri printre studentii din Regie, 80% dintre ei nu vazusera nici un spot Bergenbier anul trecut. Toti insa stiau despre Batman”.

Studiile actuale demonstreaza faptul ca majoritatea utilizatorilor romani de Internet au o atitudine pozitiva fata de publicitatea online, reclamele din spatiul virtual fiind percepute ca informative, creative si interesante*. Atitudinea pozitiva asupra campaniilor online incurajeaza advertiserii sa foloseasca din ce in ce mai mult aceasta resursa de exprimare si sa aloce bugete tot mai mari acestui tip de comunicare. In consecinta, exprimarea online este astazi o resursa pretioasa in cadrul unei campanii de advertising.

In ciuda deschiderii internautilor romani catre publicitatea online, eficienta acesteia depinde in mare masura de factori precum calitatea executiei, adaptarea mesajului la publicul tinta, gradul de interes pentru informatia oferita si orginalitate.

De aceea, incepand de anul acesta, competitia Internetics Web Promo din cadrul Festivalului Internetics premiaza cele mai bune elemente de publicitate online, dedicandu-i doua categorii: A2. Advertising online (campanii de banner-e, e-mail marketing, viral video, jocuri) si A3. Campanii interactive.

Alaturi de Bogdan Naumovici, membrii juriului acestei competitii sunt Catalin Marin, Dragos Novac si Stefan Liute.