Anul trecut, grupul fondat de Felix Tataru in 1998 si format din sase agentii, a avut afaceri de circa 7 milioane de euro. GMP Group cuprinde agentiile GMP Advertising (creatie), GMP PR (relatii publice), Webstyler (digital), Chapter 4 (relatii publice), Point Public Affairs (comunicare strategica si public affairs) si Go Studio (branding si design grafic). Grupul este unul dintre putinele de pe piata locala care nu include servicii de achizitie de spatiu publicitar.

Cea mai mare agentie din grup este cea de creatie -GMP Advertising -, aceasta insemnand in jur de jumatate din cifra de afaceri a intregului business. Pe de alta parte, cea mai profitabila este Point Public Affairs, compania de lobby si public affairs a grupului.

„Acest lucru arata ca serviciile de consultanta sunt mai bine apreciate si valorizate de clienti decat implementarea”, spune Felix Tataru.

Ne intereseaza mai multi clientii indrazneti decat bugetele lor

Grupul are peste 50 de clienti, iar printre cei mai mari in ceea ce priveste bugetele se numara Telekom si Timisoreana. Legat de participarea la pitch-uri pentru castigarea de clienti noi, Tataru spune ca toate agentiile din grup sunt implicate in licitatii, dar ca pentru el sunt mereu mai importanti clientii existenti decat cei potentiali.

„In telecom, bere, asigurari nu putem merge pentru ca avem deja clienti in aceste domenii. Nu ne facem strategii de tipul << Hai sa mergem in zonele mai banoase sau mai profitabile>>. Conteaza si unde vedem deschidere mai mare si curaj. Noi suntem antreprenori, indrazneti si nu toti clientii sunt asa. Vorbim mai degraba de astfel de lucruri decat de bugete pentru ca asa putem face campanii de impact”, spune Tataru.

Nu vrea sa promoveze tigarile

El adauga ca atunci cand isi alege clientii se ghideaza si dupa principii si valori. "Una dintre categoriile in care nu am intrat niciodata este cea a tutunului. Si am facut-o foarte constient, desi stiam ca acolo sunt bugete foarte mari de digital, de evenimente. Nu am vrut sa mergem deloc in zona aceasta. Si ma bucur ca inclusiv in criza am putut sa ramanem fideli valorilor noastre", explica antreprenorul.

Odata cu criza, au aparut doua tendinte in marketing si comunicare: organizarea frecventa de licitatii prin care companiile sa incerce creativitatea, dar mai ales sa ceara agentiilor servicii la preturi mai mici si cresterea rolului departamentului financiar si de achizitii in luarea deciziilor de comunicare. Aceasta din urma tendinta inseamna de fapt ca adesea serviciile de comunicare sunt achizitionate pe reguli strict legate de pret si mai putin de creativitate si idei.

"Se fac pitch-uri mai des acolo unde este nesiguranta...acolo apare nevoia de a vedea prin comparatie. Acolo unde directorul de marketing este mai incepator si unde nu are foarte multa putere. Un trend nefericit, nu doar in Romania, ci la nivel global, este faptul ca pozitia directorului de marketing a scazut ca importanta in companie, iar directorul de achizitii sau cel financiar au un cuvant mult prea mare de spus pe niste decizii care tin de zona de marketing. Iar, din pacate, marketingul este singurul care reuseste sa tina echilibrul intre interesul de business si o zona care este greu de masurat, aceasta zona in care este vorba de intuitie", spune Tataru.