BRD Groupe Societe Generale si Orange Romania au devenit parteneri principali ai primului portal romanesc dedicat responsabilitatii sociale a companiilor (www.responsabilitatesociala.ro), a anuntat un comunicat de presa al Selenis, unul dintre initiatorii proiectului.

Companiile au acum obligatia morala sa-si asume o responsabilitate fata de consumatori, salariati, actionari si comunitatile in care isi desfasoara activitatea. Opinia publica le solicita sa se conformeze unor reguli de etica profesionala si sa se implice in cauze sociale", a declarat secretarul general al BRD Groupe Societe Generale, Adela Pascu, citat in comunicat. "Sustinerea pe care o acorda BRD programului vizeaza promovarea conceptului de responsabilitate sociala in Romania, in randurile managerilor din companii, autoritatilor publice, ONG-urilor, mass-media si publicului larg", a mai spus Adela Pascu.

"Este nevoie de o comunicare in ambele sensuri intre companie si publicul sau", a declarat, la randul sau, directorul de comunicare al Orange Romania, Amalia Fodor. "O comunicare deschisa si transparenta este cea mai buna modalitate de a progresa. Responsabilitatea sociala inseamna dezvoltare continua si mai inseamna a tine cont de parerea fiecaruia", a mai spus Amalia Fodor.

La nivel international, publicul face presiuni asupra companiilor sa investeasca in dezvoltarea societatii, se mai spune in comunicat. "Studiile arata ca 70% dintre consumatorii europeni considerau, in 2000, ca responsabilitatea unei companii este importanta in decizia de a cumpara un produs sau un serviciu. In 2004, conform Cone Corporate Citizenship Study, 86% dintre americani erau inclinati sa schimbe un brand in favoarea altuia similar, insa implicat intr-o cauza sociala", se mai afirma in comunicatul Selenis.

www.ResponsabilitateSociala.ro este un program care isi propune sa convinga companiile romanesti sa investeasca in dezvoltarea societatii si a comunitatilor in care functioneaza. Programul a fost lansat in luna aprilie, de catre agentia de consultanta in comunicare online Selenis, in parteneriat cu JTI Romania.

Citeste si:

Partenerii RepsonsabilitateSociala.ro sunt BRD Groupe Societe Generale, Orange Romania, Europa FM, wall-street.ro si Comunicatedepresa.ro. Periodic, pe site sunt publicate: profiluri de companii care investesc in proiecte sociale, studii de caz, editoriale scrise de practicieni din companii sau din agentii de relatii publice, interviuri cu lideri de opinie, stiri despre noutati si evenimente din domeniul CSR (Corporate Social Responsability - responsabilitatea sociala a companiilor).

Banca Romana pentru Dezvolare (BRD)-Groupe Societe Generale, listata la prima categorie a Bursei de Valori Bucuresti (BVB), a afisatvun profit dupa impozitare de 315 milioane lei (89 milioane euro) in primul semestru al anului, in crestere cu 4% fata de aceeasi perioada a anului 2005. Volumul total al creditelor acordate clientelei se apropia de 13,8 miliarde lei, in crestere cu peste 72% fata de aceeasi perioada a anului 2005. La sfarsitul lunii iunie 2006, creditele pentru persoane fizice reprezentau 49% din totalul creditelor acordate de banca. Depozitele au depasit 16 miliarde lei, in crestere cu 44% fata de 30 iunie 2005.

La sfarsitul primului semestru al anului 2006, Orange Romania a inregistrat venituri de 504 milioane de euro, in crestere fata de cele 406 milioane de euro obtinute in perioada similara a anului precedent. Veniturile Orange in al doilea trimestru au fost de 265 milioane de euro. La finele lunii iunie, Orange Romania a raportat un numar total de 7,2 milioane de clienti, cu 26% mai mult fata de primul semestru al anului precedent, cand operatorul de telefonie mobila avea 5,72 de milioane de utilizatori. In trimestrul al doilea al anului, insa, Orange a adaugat doar circa 100.000 de clienti noi.