Kurçer spune ca performanta financiara se bazeaza pe reduceri de costuri si grila compusa din seriale turcesti si productii in-house, care individualizeaza Kanal D si din punctul de vedere al audientei a crescut ratingul postului.

Prezentam textul integral al interviului acordat Mediafax:

Reporter: Exista informatii credibile in piata, care spun ca in 2015 Kanal D a realizat break even. Imi puteti confirma?

Haluk Kurcer: Din punct de vedere financiar, anul trecut ne-am atins targetul, avem un profit net de aproximativ 700 de mii de euro. E primul an cand vorbim de profit, de la aparitia Kanal D in Romania. Nu va pot dezvalui cifra de afaceri. 2015 a fost un an foarte bun pentru Kanal D, nu numai din punct de vedere financiar, ci si din cel al audientelor si al pozitionarii pe piata, iar performanta noastra se bazeaza pe un efort sustinut de-a lungul timpului.

Performanta financiara a Kanal D e interesanta fiindca piata TV romaneasca e descrisa de regula ca un duopol, adica formata din doua grupuri puternice, PRO/CME si Intact/Antena, fiecare proprietar a mai multe televiziuni. In cercurile managementului de media se spune ca profitul e mai putin posibil pentru alti jucatori, chiar daca exista un numar mare de posturi TV.

Piata este fragmentata din 2008. Criza economica, care a inceput in acel an, a dus la scaderea pietei media la aproximativ 50%. Am fi putut realiza profit, la Kanal D, mult mai repede, daca n-ar fi existat criza. Insa noi am pornit de la zero in Romania, nu am achizitionat o televiziune cu o cota de piata si notorietate existente. A fost un efort indelungat, care ne-a dus in ultima vreme in top 3 statii din Romania si de multe ori chiar la locul I sau II in prime-time. Efort pentru care tin sa multumesc intregii echipe.

Rep.: Daca ne uitam la anii trecuti, pierderile si cifra de afaceri insumeaza de fiecare data 20-22 de milioane, iar asta aproximeaza costurilor. In 2014, conform datelor de la Ministerul de Finante, cifra de afaceri a fost de 18,3 milioane de euro, cu o pierdere neta de 3,7 milioane. Cum ati obtinut trecerea pe plus in 2015?

H.K.: Pe de o parte, am optimizat costurile internalizand o mare parte dintre productiile Kanal D si eficientizand spatiul in care functionam, atat administrativ, cat si din punctul de vedere al studioului. Pe de alta parte, am abordat o strategie de programe care a oferit publicului diversitate si unicitate. Lucru care ne-a dus la cresterea cotei de audienta, odata cu care au crescut si veniturile.

Rep.: Odata cu cresterile de ratinguri, intentionati sa cresteti si tarifele de publicitate?

H.K.:Cu cat audienta este mai mare, cu atat clientii de publicitate devin mai interesati de produsul tau. Cand reusesti sa cresti valoarea statiei, se modifica implicit si preturile, mai ales ca pastrarea unui anumit nivel de performanta inseamna si investitii permanente. Acest lucru impacteaza automat si CPP-ul (costul pe punctul de rating, care da pretul publicitatii - n.r.). Acest cost va evolua in functie de performantele noastre.

Rep.: Vorbind de audienta, serialele turcesti din prime-time, ca "Bahar: Viata furata" sau "Furtuna pe Bosfor", fac performante foarte bune. Pe ce anume mai mizati?

Citeste si:

H.K.: De la inceputul anului am introdus in economia "WOWBiz" o componenta puternic sociala, pastrand in acelasi timp zona de monden curat si de exclusivitati. "WOWBiz" e un program care poate fi vizionat acum de intreaga familie. In plus, ne-am dorit o grila diversa, iar in week-end difuzam si alte tipuri de show-uri, de la „Roata Norocului” sau „Ochii din umbra”, la productii proprii tip reportaj sau investigatii, ca „Asta-i Romania” si „Sabbagh in actiune”. Daytime-ul (intervalul orar 10.00-17.00 – n.r.) e bine acoperit de formate de asemeni proprii, ca „Te vreau langa mine” si „Teo Show”.

Rep.: Inteleg ca vedeati o problema in pozitionarea anterioara, tabloida, a unor productii ca "WOWBiz".

H.K.: "WOWBiz" este un late night show, dar ne dorim sa fie o emisiune curata, care sa poata fi urmarita de toti membrii familiei si, in acelasi timp, sa schimbe in bine viata unor oameni.

Rep.: Exista informatii ca PRO TV va lansa din toamna un late night show cu Florin Calinescu. Cum comentati?

H.K.: Excelent! Inseamna ca vom avea concurenta, iar concurenta ne face mai buni. In ultimul timp, dupa KidSing, in grila Kanal D nu mai exista formate de divertisment globale de data recenta. Serialele turcesti au functionat bine in locul lor.

Rep.:Ce veti face in urmatoarele sezoane?

H.K.: Nu avem in plan achizitii de formate majore. Pe langa seriale, am enumerat deja formatele produse in-house, care ne ofera performantele dorite. Ne-am diferentiat de competitie prin astfel de productii, iar publicul a reactionat pozitiv. Nu avem motive sa schimbam strategia.

Rep.: Vorbind de serialele turcesti, ce puteti sa-mi spuneti despre costurile de achizitie? Nu ma astept sa le puteti face publice, dar ma intereseaza orice indicatie.

H.K.: Intr-adevar, nu pot dezvalui cifre precise, din doua motive. Unul e ca avem relatia noastra cu Dogan Turcia, care produce sau are la randul lui relatii cu producatori de seriale turcesti. Al doilea, ca si alte posturi din Romania achizitioneaza seriale turcesti. Singurul lucru pe care vi-l pot spune e ca in ultimii ani preturile au crescut, fiindca a crescut si calitatea. Daca acum cativa ani plateam 100 de euro pentru un lucru anume, acum platim 200.

Rep.: De cand Kanal D emite in Romania, de-a lungul timpului, au circulat diferite informatii fie referitor la vanzarea postului, fie referitor la achizitii pe care proprietarul turc, Dogan, urmeaza sa le faca. Trecerea pe profit schimba ceva?Intentii de vanzare?

H.K.: Daca exista, eu nu stiu, si ar trebui sa stiu, fiindca sunt nu numai presedinte executiv al Kanal D Romania, ci si membru al Consiliului de Administratie al Dogan Media International. Ce va pot spune e ca suntem deschisi sa investim in continuare in Romania, si cand spun asta, va spun ca vizam si alte industrii. In ce priveste piata media, daca apar oportunitati, cu siguranta le vom analiza.

Sursa foto: Goran Bogicevic/Shutterstock.com