MMC este un brand care reuneste companiile Mass Media Consulting (servicii de relatii publice) si Marin Marketing Consulting (CSR, organizare de evenimente, marketing) agentii fondate de catre Liana Marin, manager cu experienta in comunicare si vanzari in companii precum Realitatea TV si Analog TV.

Mass Media Consulting este primul business fondat de Liana Maria, compania care furnizeaza servicii de relatii publice fiind lansata in urma cu zece ani. Ulterior, ea a creat alaturi de sora ei Monica compania Marin Marketing Consulting.

Grupul cu sediul in Timisoara are in plan sa castige tot mai multi clienti la nivel national, iar in 2017 sa se extinda in Cluj-Napoca si in 2019 in Bucuresti.

Listare pe bursa, pe piata AeRO

„Sediul va ramane in Timisoara. Vom deschide o noua <<casa>>de marketing in Cluj, in 2017. Am identificat locatia si cautam colegi talentati pentru echipa clujeana. Clujul este un oras extraordinar, multicultural, in continua dezvoltare in toate domeniile. Daca primii clienti au fost din zona de vest a tarii, ardelenii au inceput sa lucreze cu noi din 2010. In 2019 vom avea parte de o mare provocare, in Capitala. Colaboram cu companii mari din Bucuresti de peste patru ani si ne dorim sa castigam un procent semnificativ din cota de piata a marketingului. Pe termen lung ne dorim sa avem un birou in fiecare zona a tarii si sa ne listam pe piata AeRO”, spune managerul.

AeRO este un sistem alternativ de tranzactionare al Bursei de Valori Bucuresti, acesta fiind dedicat companiilor mici. O companie se poate lista pe AeRO daca are o valoare estimata de minim 250.000 de euro, pachetul de actiuni scoase la vanzare este de cel putin 10% sau compania are un numar minim de 30 actionari.

Grupul MMC este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de marketing in zona de vest a tarii, iar, potrivit Lianei Marin, grupul este lider pe segmentul de relatii publice si CSR (corporate social responsability).

„Suntem adeptii pasilor mici si siguri desi la inceput am realizat investitii mari de peste 70% din profit in propria campanie de marketing si personal branding. In doi ani ne dorim sa ajungem lideri de piata pe partea de marketing in zona de vest a tarii si sa egalam ponderea clientilor internationali cu cea a clientilor nationali. Nu vom renunta la clientii regionali, ci ne vom extinde”, explica Marin.

65% dintre clienti sunt din zona Timisoarei

Mass Media Consulting lucreaza cu circa 237 de companii, dintre care 22 au fost castigati anul trecut. In jur de 5% dintre clienti sunt internationali, 30% companii nationale (clienti din Timisoara, Cluj, Sibiu, Iasi, Targu-Jiu si Bucuresti) si 65% conturi regionale. Grupul a castigat primii clienti la nivel national in 2010, iar de trei ani are si clienti straini.

Printre clientii MMC se numara Tiffin University, Satimpex, GreenForest, Eximtur, Early Music Festival, Tundrea si Asociatii, Timisoara Sarancens RCM, Ultramarintm, Policolor, Amulette, Rolling Systems, Sephora, Tanggo-Lancaster Paris, Business Days, Fanylux, Casa Denti sau Volvo.

Citeste si:

"Anul acesta ne-am propus sa dublam ponderea clientilor de nivel international si suntem deja in discutii avansate cu cateva companii in acest sens. Pe plan national dorim sa crestem cu 25% fata de 2015. In prezent, portofoliul nostru de clienti si proiecte, detine 68% din cota de piata pe zona de vest a tarii (raportat la companiile mijlocii si mari). Ne dorim sa ajungem la 78% anul acesta iar in doi ani sa devenim lideri de piata”, afirma sefa MMC.

Cei mai mari clienti atat din punct de vedere al notorietatii brand-ului cat si al cifrei de afaceri si a pozitiei pe piata internationala este Wagner (Germania), Satimpex (prelate feroviare), GreenForest (mobilier eco de birou) , Fanylux (productia de imbracaminte) si Tiffin University (EMBA) .

Vrea o crestere de 55% anul acesta

"Oferim servicii de marketing complete. Rareori acceptam doar contracte punctuale deoarece nu putem garanta impactul proiectului daca nu este gandit, implementat si monitorizat pe termen lung, de noi. Ori, o strategie inteligenta de marketing, PR sau CSR nu se face de pe o zi pe alta si nici nu are impact de la o luna la alta”, explica fondatoarea MMC.

Cifra de afaceri a companiei a crescut anul trecut la 0,5 milioane de euro, mai mult cu peste 50% fata de 2014, iar profitul cu peste 65%. De asemenea, anul trecut bugetele clientilor au fost mai mari cu 15% fata de 2014.

Pentru anul acesta Liana Marin spera intr-o crestere a business-ului cu minim 55% fata de 2015. De asemenea, grupul va face anul acesta investitii de aproximativ 250.000 de euro intr-un nou sediu in Timisoara, in concursuri, logistica si o noua versiune a site-ului.

Agentia are un model diferit de business in ceea ce priveste angajatii, MMC lucrand cu parteneri, nu salariati. Partenerii sunt colaboratori pe diverse proiecte care detin si actiuni in anumite divizii ale grupului. In prezent, grupul are doi angajati si 12 parteneri.

"'Pe viitor, in fiecare oras targetat pentru extindere estimam sa avem la inceput sase parteneri. In Timisoara, numarul partenerilor va creste odata cu cresterea portofoliului de clienti si a profitului", spune Liana Marin.

MMC a fost in 2014 si 2015 co-organizator al Business Days, cel mai mare eveniment de business si antreprenoriat din tara. Anul acesta compania este partener al evenimentului. Prima editie din 2016 va avea loc la Timisoara in perioada 6-7 aprilie, unde sunt asteptati peste 1500 de participanti ai mediului de afaceri