Lansarea Jazz la inceputul lui 2012 a venit la putin timp dupa ce Irina Pencea (managing partner si director de strategie, foto 1), Valentin Suciu (partener si creative director, foto 2) si Diana Benko (partener si BTL director, foto 3 ) au plecat de la Odyssey Communication, agentie care era detinuta de omul de afaceri Dinu Patriciu si care intrase in insolventa in noiembrie 2011.

Insa cei trei se cunoasteau inca dinainte de anul 2000 de cand lucrau la D’Arcy, agentie de creatie care in anii '90 era cea mai cunoscuta in advertisingul local, in cadrul acesteia activand crema publicitatii romanesti actuale.

Irina Pencea: Vrem ca cifra de afaceri sa fie mereu in jurul unei evolutii de plus/minus maxim 20%

„Jazz este un business facut pentru noi, am vrut sa cream un spatiu care sa fie bun, in primul rand, pentru noi, fondatorii si angajatii. Suntem mereu in jur de 20-25 de oameni si asa vrem sa ramanem. De asemenea, vrem sa mentinem cifra de afaceri in jurul unui nivel care creste sau descreste cu maxim 20%. La Odyssey ajunsesem la un moment dat la o cifra de afaceri de circa 10 milioane de euro si crescusem de la 15 oameni la aproaximativ 60. Nu vrem sa mergem catre acel model de business”, spune Irina Pencea, managing partner si director de strategie in cadrul Jazz Communication.

Primii clienti ai companiei au fost trei companii pentru care antreprenorii au lucrat si in cadrul Odyssey. Este vorba de Danone, Star Foods (inca este client al Jazz) si Heineken.

Pariul fondatorilor Jazz: sa convinga clientii ca munca lor nu este ieftina

„Unul dintre pariurile noastre in primii trei ani ai agentiei a fost sa convingem clientii ca nu suntem ieftini. Foarte multi veneau catre noi si pentru ca eram un start-up se asteptau sa oferim preturi mici. Dar noi aveam experienta mare in spate si aveam costuri. Mare parte din echipa era formata din seniori. Nu puteam lucra cu preturi de dumping”, afirma Pencea.

Astfel, in afara de cele trei conturi pentru care cei de la Jazz lucrasera si inainte sa devina antreprenori, unul dintre primii clienti a fost Provident.

„Cu ei lucram si astazi. I-am castigat la patru luni dupa ce am deschis compania si au fost printre primii care au avut incredere in noi. Vrem sa avem mereu un portofoliu echilibrat”, spune managerul Jazz.

Citeste si:

Printre clientii actuali ai Jazz se numara Provident, StarFoods, Muller, Grand Entertainment, Avon si Medlife.

De asemenea, agentia a mai castigat un client de la inceputul anului, dar Pencea nu i-a precizat nici numele si nici industria din care face parte. Irina Pencea a adaugat ca si-ar mai dori sa adauge conturi din domeniul berii, auto si FMCG.

In 2015 au intrat pe profit

In 2015 compania a avut afaceri de aproximativ 1,2 milioane de euro, in crestere cu circa 20% fata de 2014 si a trecut pe profit dupa ce cu un an inainte raportase pierderi de circa 10.000 de euro.

“Anul trecut am fost pe plus si este vorba de un castig semnificativ. Cred ca o profitabilitate sanatoasa este in jurul a 10% din venituri. Aceste rezultate le-am obtinut dupa ce in 2014 am facut investitii foarte importante in oameni si in care am lucrat multe proiecte noi", mai spune sefa Jezz Communication.

Compania a castigat in 2015 clienti precum Avon, Idea Bank si proiecte pentru Carrefour. De asemenea, si-a diversificat serviciile, mai exact a pus foarte mult accentul pe productia de continut video pentru online.

Noua realitate in business: Mereu urci si cobori

Pe de alta parte, inceputul acesta de an a fost cel mai bun de la fondarea Jazz Communication si poate unul dintre cei mai buni din ultimii zece ani, potrivit Irinei Pencea.

"2016 este un an foarte aglomerat. Un ianuarie ca anul acesta nu am mai vazut din 2007-2008. Am realizat multe campanii pentru clientii actuali, dar am fost si in pitch-uri. Insa, eu raman foarte precauta, nu pot sa fiu altfel avand in vedere ca noi am lansat un business in criza. Noua realitate este cu multe suisuri si coborasuri. Iar moderatia este si trebuie sa fie un cuvant cheie", explica sefa Jazz Communication.