“Zona de advertising traditional, adica venituri generate de agentii, ideal ar fi sa se micsoreze sub 50%. In Internet Corp, partea de core business, mai exact de advertising traditional, este in jur de 85%. Iar, din acest core business, zona de agentii inseamna un alt 80%”, a explicat managerul intr-un interviu pe site-ul PinkCrayon.ro, un proiect dezvoltat de reteaua de marketing afiliat 2Parale.

InternetCorp, o companie fondata in 2005 care editeaza site-uri precum Wall-Street.ro, Start-up.ro, 9AM.ro, Kudika.ro, Garbo.ro, a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 2,3 milioane de euro si un profit net de aproximativ 72.000 de euro, conform Ministerului de Finante. De asemenea, compania avea un numar mediu de 60 de angajati.

Modul in care se desfasoara lucrurile dezavantajeaza publisherii

Raluca Mateiu a afirmat ca si-ar dori ca ponderea veniturilor generate de agentiile de media sa scada in business deoarece publisherii sunt dezavantajati de cerintele clientilor.

“Modul in care se desfasoara lucrurile nu este tocmai in avantajul publisherilor. Nivelul de rebate (n.red. discount acordat agentiilor in functie de volumul investitiilor in advertising) a crescut si pare sa creasca. Sau, cel putin, exista cerere pentru rebate-uri mai mari. De asemenea, politica de preturi scade in fiecare an ori cererea pentru preturi mai mici este tot mai mare. Iar termenele de plata sunt nesustenabile pentru oricine pe lumea asta. Nu poti sa ai un business in care tu sa iti platesti angajatii in fiecare luna, iar clientii sa te plateasca o data la sase luni”, a explicat Mateiu.

Prin programmatic buying nu discutam despre automatizare, ci despre ce putem oferi la preturi foarte, foarte mici

Ea a adaugat ca printre problemele pietei locale de publishing online se numara implementarea serviciilor de programmatic buying, dar si lipsa de fairplay din domeniu.

Citeste si:

“O discutie pe care o avem de ceva vreme in Romania in zona de publishing online este intrarea programmatic buying in sistem. Pentru ca toata lumea vrea sa faca din acest serviciu un mod usor de cumpara. Si, de multe ori, usor inseamna ieftin. Se pierde sensul discutiei in sine. Nu discutam de automatizarea procesului, de o targetare foarte clara, ci despre cat putem sa oferim la preturi foarte, foarte mici”, a afirmat CEO-ul InternetCorp.

Programmatic buying reprezinta automatizarea achizitiilor media prin intermediul platformelor digitale, conform definitiilor pe care le ofera agentiilor. Astfel, brandurile pot cumpara o anume expunere a reclamei, pentru un anume consumator, la un anume moment.

Un domeniu lipsit de fairplay

“Iar o alta problema ar fi lipsa totala a fairplay-ului din piata. Nu reusim sa stam toti la aceeasi masa, sa ne respectam intre noi, fiecare incearca sa rupa ceva dintr-o bucata care este tot mai mica. Criza economica din ultimii ani a inseamnat o restrangere a investitiilor in publicitate, iar faptul ca Google si Facebook musca din ce in ce mai mult din total, inseamna bugete mai mici pentru publisherii locali”, a explicat Raluca Mateiu.

Afla mai multe despre planurile InternetCorp din interviul pentru platforma PinkCrayon.