Dupa ce campaniile anteriore, care incurajau donarea de sange si sustinerea performantei la examenul de bacalaureat, au fost bine primite de public, festivalul romanesc Untold revine cu o noua campanie care-si propune sa promoveze Transilvania. Realizata in parteneriat cu Autoritatea Natioanala de Turism (ANT), “Transilvania All Inclusive” se adreseaza participantilor Untold care vor sa viziteze obiectivele turistice si care primesc reduceri si chiar gratuitati pe baza bratarii de acces de la festival.

Campania “Transilvania All Inclusive” a fost lansata in cadrul Conferintei Internationale pentru Turism, la care a partipat si Taleb Rifai, secretarul general al Organizatiei Mondiale de Turism (OMT). Acesta a indemnat Romania sa parieze pe miturile si legendele Transilvaniei si sa promoveze aceasta regiune. Mesajul lui Taleb a fost aplicat in parteneriatul dintre Untold si ANT, care isi propune sa transforme regiunea transilvaneana intr-un brand de tara si sa incurajeze astfel turistii, atat romani, dar mai ales straini, sa isi prelungeasca sederea cu doua saptamani.

Astfel, pe baza bratarii de acces la festival, turistii pot vizita obiective turistice precum Cimitirul Vesel, Salina Turda, Castelul Bran, muzeul Brukental, beneficiind de reduceri de 50% sau chiar gratuitati. Campania se desfasoara in perioada 9-15 august.

Adrian Chereji, directorul de marketing Untold, a povestit pentru wall-street.ro despre cea mai recenta campanie Untold si care este scopul organizatorilor: “Ne asumam aceeasi directie ca anul trecut: vizibilitate pentru oras, pentru Romania, incurajarea donarii de sange sau a excelentei in invatamant si promovarea turistica a Transilvaniei si a Romaniei" spune acesta.

Untold, ambasador al Transilvaniei si al Romaniei

Dupa ce festivalul a castigat doua premii importante – cel mai bun festival european la European Festival Awards 2015 si cea mai buna campanie de PR si Media- Pay with Blood- organizatorii si-au asumat rolul de ambasador al Romaniei. “Ne-am dorit sa punem in valoare tot ceea ce inseamna Transilvania. Asta pe langa faptul ca si conceptul creativ al festivalului porneste de la resursele acestei zone: mituri, legende si personaje de basm. Pay with blood a fost preluata peste tot prin lume, s-a creat un buzz la nivel global care a insemnat o recunoastere atat a festivalului, cat si a tarii".

Cum au ajuns sa promoveze Transilvania? “Ne-am gandit de la bun inceput ca avem personaje, avem mitologie, avem potential, dar nu au fost pana acum exploatate. Cel putin, nu de romani. Bran Stoker, de exemplu, a fost in Transilvania, in Bistrita-Nasaud si a scris apoi un roman care ne-a ajutat sa fim mai vizibili decat orice alta campanie pe care am reusit noi sa o facem”.

Daca anul peste 240.000 de persoane au participat la festival, organizatorii tintesc un public mult mai mare in editiile urmatoare si urmaresc sa atraga cat mai multi participanti din afara tarii. “Ne propunem sa ajungem la un nivel similar oricarui festival international, precum Tomorrowland sau Coachella, unde publicul este compus preponderent din turisti straini”, spune Chereji.

Campania este un proiect pilot si pana acum a reusit sa inglobeze 15 orase si obiective din tara, insa lista este deschisa. Mai mult, oficialii Untold si ANT lanseaza un apel catre toate consiiile judete, locale sau orice alt actor implicat in turism, care isi doresc sa-si inscrie obiectivele in circuitul festivalului.

Pentru editiile urmatoare, reprezentantii Untold isi doresc sa includa in “Transilvania All Inclusive” si hoteluri, restaurante si alte intreprinderi cu potential turistic astfel incat sa ofere un pachet complet turistilor straini. Anul acesta, organizatorii festivalului au colaborat cu o agentie de turism si au conceput doua pachete de circuit de cate trei zile -pentru zona de sud si nord a Transilvaniei- care presupun cazare, transport cu autocar, masa si ghid turistic, contracost. “Aceste pachete au fost concepute in special pentru turistii straini, romanii probabil vor avea cu ce sa faca turul Transilvaniei”, a explicat Chereji.

Prin campaniile lansate, organizatorii Untold si-au dorit sa sprijine comunitatea si sa produca efecte pozitive asupra societatii. Anul trecut, „Pay with blood”, prin care se ofereau bilete gratuite tuturor celor care donau, a strans un numar de 1.000 de donatori de sange din intreaga tara. Inspiratia pentru aceasta campanie a venit din analogia creata intre nevoia de sange a vampirului Dracula, personaj central al conceptului Untold si nevoia de donare de sange din Romania. „Stiam ca este o problema destul de grava vizavi de donarea de sange din Romania si stiam ca se poate face ceva in acest sens. Mai mult, dintre personajele care apar in povestea Untold apare si vampirul. Si in felul acesta am creat o analogie simpatica intre nevoia vampirului de sange si nevoia de donare de sange in Romania”, spune Adrian Chereji.

Pe langa “Pay with blood”, s-au organizat si campaniile “10 la Bacalaureat”, “Ambasador pentru orasul tau”, precum si oportunitatea oferita dj-lor amatori de a performa pe scena din Cluj. „Mergand pe ideea asta de a fi putin altfel si de a veni cu cateva lucruri noi, am incercat sa gasim cateva elemente, campanii care ar putea sa miste oarecum publicul si sa sustinem comunitatea. Campania cu bacalaureatul practic a pornit de la ideea trista ca in ultimii ani avem o cifra foarte scazuta a celor care isi obtin examenul din prima sesiune”, a spus Chereji.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri