Campania, care circula in spatiul virtual cu hashtag-ul #MissingType, este o colaborare intre NHS Blood and Transplant si agentia de PR Engine Group. Scopul este acela de a atrage atentia in legatura cu importanta pe care o are donarea de sange. Cantitatea de sange, donata la nivel international, a scazut cu 30% in ultimi 10 ani. Microsoft, Tesco, Nandos si Dairy Milk renunta la litere pentru a-si arata suportul in aceasta campanie.

Campania are loc in 21 de tari si va avea loc intre 16 si 21 august, aducand laolalta 25 de servicii care se ocupa cu donarea de sange, din tari participante precum SUA, Australia, Africa de Sud, Irlanda si Canada.

Citeste si:

Conform sieudonez.ro, in Romania, unul din zece pacienti care ajung in spitale are nevoie de sange sau de produse derivate din sange, iar fiecare om de pe planeta are nevoie pe parcursul vietii cel putin o singura data de sange. Din pacate, conform statisticilor, Romania se afla pe ultimele locuri in ceea ce priveste donarea de sange, iar multe interventii chirugicale din tara sunt amanate.

Principalele conditii, conform Centrului de Transfuzii Sanguine Bucuresti, Romania, pentru a dona sange sunt urmatoarele:
– varsta cuprinsa intre 18-60 ani;
– greutate peste 50 Kg;
– puls regulat, 60 -100 batai/ minut;
– tensiune arteriala sistolica intre 100 si 180 mmHg;
– sa nu fi suferit in ultimele 6 luni interventii chirurgicale;
– femeile sa nu fie: insarcinate, in perioada de lauzie, in perioada menstruala;
– sa nu fi consumat grasimi sau bauturi alcoolice cu cel putin 48 de ore inaintea donarii;
– sa nu fii sub tratament pentru diferite afectiuni: hipertensiune, boli de inima, boli renale, boli psihice, boli hepatice, boli endocrine.

Sursa foto: wavebreakmedia / shutterstock